• 8.352.370 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Michael Taverna

Met onder meer: Mischa Barton, Rebecca De Mornay en Julianne Michelle

Plot Apartment 1303 3D

"Some rentals are too good to be true."

Op de dertiende verdieping van een groot gebouw ligt het lichte en luchtige appartement 1303. Het uitzicht op de zee is adembenemend, maar de geschiedenis van het appartement is schokkend. Een aantal jonge vrouwen hebben zelfmoord gepleegd door van het balkon te springen, en dat staat nu weer te gebeuren.

imageimage

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Rebecca De Mornay! The hand that rocks the cradle. Das alweer een tijdje terug. Geen idee of ze mooi is opgedroogd.

tattoobob

Jaaa dit lijkt me weer een spannend filmpje!!!!

avatar van mcdaktari

mcdaktari

is dat zo? en ga je dadelijk dan weer 2 sterren stemmen voor dat zgn spannend filmpje?

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vond het maar een zwak horror filmpje. Ik had het gevoel het allemaal al eens vaker gezien te hebben.Ik heb volgens mij een aziatische horror gezien met hetzelfde verhaal, ook met vrouwen die van een balkon zelfmoord pleegde. weet zo niet precies welke film dat was maar ongeveer hetzelfde verhaal. Als het geen remake is.

avatar van Shinobi

Shinobi

mcdaktari schreef:

Het is ook een remake: Apartment 1303 (2007)

mcdaktari schreef:

We zullen zien popie jopie!!

Stoor je je daar aan,wat ik en hoe ik stem?

Onderhond

Slecht.

De Japanse achtergrond (het origineel nog niet gezien trouwens) is overduidelijk. Een weinig origineel verhaaltje, stijle haartjes en jonge kindergeestjes die op de gang staan. Een beetje horrorliefhebber heeft het ondertussen al 1000 keer zien passeren.

Taverna vangt er maar weinig mee aan, al moet gezegd dat hij ook pech heeft met z'n cast. Barton is één van de slechtste Hollywoodbekendheden van deze tijd, De Mornay is helemaal niks en zit ook nog eens in een onuitstaanbare rol, Michelle is iemand die we hopelijk nooit meer in een film terugzien en Sevier is een goedkope Colin Farrell.

Verder zijn de effecten vaak erg goedkoop. Taverna doet ook echt geen moeite dit te verbergen. Het ontbreekt de film vaak aan spanning en voor een keer had het beetje achtergrond informatie in deze film wat meer uitgewerkt mogen worden. Hier en daar een kleine opflikkering, maar over het algemeen een horror om snel weer te vergeten. Maar eens op zoek naar het origineel dan.

avatar van mikey

mikey

Extreem goedkoop en saai. Alle cliches denkbaar en niets nieuws... behalve het CGI badschuim. Dat kende ik nog niet.

Ik sla hem maar over.

Onderhond

mikey schreef:

behalve het CGI badschuim. Dat kende ik nog niet.

Eén van de grappigere momenten van de film.

Ook opvallend: hetzelfde bedovertrek als in Paranormal Activity 4, te koop bij Ikea! Er is vast een link tussen beide films.

avatar van Hananas

Hananas

Wow wat een slecht acteerwerk in deze film. Vooral die tijden dat ze alleen in het appartement zit en tegen zichzelf aan het lullen is.

Het had volgens mij best een leuke film kunnen zijn maar dit verpeste het voor mij.

En die dialogen je belt je vriend in paniek op huilend etc en de eerste echte vraag die hij stelt is ... are you stoned ... serieus ?

avatar van bjerik76

bjerik76

• 1914 berichten

strakjes kijken, ik ben benieuwd !

poster is wel mooi

avatar van bjerik76

bjerik76

• 1914 berichten

deze niet gezien, wel de originele Japanse versie, en die vond ik toch wel verassend goed.

Deze dan maar over een tijdje kijken, want ik weet nu al hoe/wat allemaal.

avatar van Curriculum

Curriculum

Waardeloze film. Zo ongelooflijk slecht geacteerd, weerzinwekkend gewoon.

En dan die lachwekkende slecht acterende bimbo.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Wouwww, wat kan er mis gaan in een horror (laat staan film)??

Bekijk deze "film" voor het antwoord!

Misschien toch de Japanse versie proberen.

Heb deze niet uitgezien dus geen stem.

avatar van santaro78

santaro78

Een woord, prullenbak

avatar van Elineloves

Elineloves

Ja. Niet echt schitterend natuurlijk, wat dat blonde domme miepje, automatische piloot Barton, de alcoholistische zangeres en de Colin Farell wannabe neerzetten. Beetje jammer, maar dat kan ik niet volledig aan hen wijten, want het verhaal en het gebrek aan spanningsopbouw doet de film de das om. De special effects zijn hilarisch slecht.

De dialogen zijn om te huilen en ik blijf moeite hebben met de acties die ze ten tijde van "gevaar" ondernemen. De hele familie problematiek is ook cliché en zelfs irritant te noemen.

Jammer.

avatar van w449 140

w449 140

saaie slechte film

avatar van milco4

milco4

Zeer slechte film, zo niet de slechtste film die ik ooit heb gezien. Nog nooit zo'n triest acteerwerk gezien.

avatar van schumacher

schumacher

Slecht.

avatar van Phantasm

Phantasm

Het verhaal is op zich wel aardig bedacht, maar ik vond meer op een thriller lijken dan op een horror.

avatar van Noodless

Noodless

Lijkt een leuk gegeven, maar de acteerprestaties en de effecten zijn echt beneden het aanvaardbare niveau. Heb het originele niet gezien... maar zal hoogstwaarschijnlijk toch een beter niveau hebben.

3/10

avatar van janneke101208

janneke101208

Wat n bar slechte film.. dat ze zoiezo zoiets WILLEN uitbrengen!

Nog nooit zó slecht acteerwerk gezien.

Horror/thriller liefhebbers kunnen deze gerust overslaan, want zullen zich niet serieus genomen voelen! Echt zonde van mn tijd.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Weinig van verwacht, maar valt nog steeds uitzonderlijk zwaar tegen. Eigenlijk een beetje gênant voor de regisseur om hier nog mee aan te (willen) komen. Barton (blijkbaar bekend?) is echt wanstaltig slecht. Geldt voor de rest van de zelfbenoemde acteurs en actrices ook. Met name het ''I'm an undercover cop'' moment was ge-wel-dig Hoe dom en onverwachts kun je zoiets brengen? De effecten zijn meermaals schrikken geblazen, maar zelden op de bedoelde manier. Niettemin is het een simpel doch effectief verhaal, dus om die reden staat het origineel snel op de planning om de bittere smaak van deze remake weg te spoelen.

avatar van renzoroy

renzoroy

Na The Hand That Rocks the Cradle ging De Mornay's carrière alleen maar achteruit, dat is niet zo gek als je in dit soort films gaat spelen.. Wat slecht zeg, slechte effecten, slechte dialogen, slecht acteerwerk van zo'n beetje iedereen in de film, niet spannend, niet eng. 1 van de slechtste films die ik ooit heb gezien... en deze is niet eens van the asylum of van uwe boll...

avatar van n00r

n00r

0,5 voor Corey Sevier

avatar van lagaiske

lagaiske

Zeg die blonde bimbo zelfs niet op een gegeven moment i am your new neighbours!!!

Wat een zooitje.Jullie kaarten hier het acteren aan maar wat dan van de talloze lachwekkende fouten die er doorheen de film zitten.Het beste vond ik de scene waarop zijn vriendin voor dood keihard voor zijn neus te pletter stort.En hij doodkalm op haar afstapt zijn koffietje naast haar neerzet en eens voelt of ze effectief dood is!Zalig!!!

avatar van morpheus2000

morpheus2000

lagaiske schreef:

Was geen beste scène, dat klopt. Maar ik weet niet hoe ze in België kijken/voelen of iemand "effectief dood" is, hier in Nederland voelen ze dan bij de hals of er nog een hartslag is. Hier pakte de acteur degene bij de kin om het gezicht naar zich toe te draaien om zodoende te zien of het degene was waarvan hij dacht dat die het was.
Maar saai, saai, saai. Prutsfilm van jewelste. Al die Amerikaanse remakes zo'n 10-15 jaar geleden, van Japanse horrorfilms, konden mij vaak wel bekoren. Maar dit is compleet waardeloos. Slecht geacteerd, De Mornay kan beter met pensioen en spanning (wat je in dit soort films toch echt wel moet hebben) is er helemaal niet.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Wel uitgekeken maar nu en dan wel de gedachte: "Is dit alles, wat er is?".

Eerste film van deze regisseur was ook al niet eentje om mee te pronken:

Managua (1996)

avatar van jerry r

jerry r

Wat een slechte film zeg

En in ?? 3D .

weer een onderzetter ze bij

Is echt nog geen halve ster waard ??

avatar van Elchapo

Elchapo

Acteerwerk drie keer nix,de mornayJohn diehl ken ik nog uit Miami vice uit de jaren tachtig.De film is goedkoop en met een hoog 'dat heb ik al eens gezien' gehalte.1 star.