Deal (2012)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Eddy Terstall
met Roberta Petzoldt, Teun Kuilboer en Fouad Mourigh

Een jonge student met rijke ouders filosofeert met een meisje achter de bar over het idee dat zij een hoer zou zijn. Zij vraagt hem voor de grap wat hij zou willen betalen. ‘Tweeduizend euro’, zegt de student. ‘Deal’, zegt het meisje. Ze gaan een dagje naar Barcelona en merken dan dat het idee toch wel pijnlijk en gênant kan zijn.

avatar van Hannibal
phone home schreef:
Geen schaamhaar is voor pedo's.

Sommigen schieten meteen in een stuip als er wat haar zit op een plek waar haar hoort te zitten.

avatar van Re73
phone home schreef:
Geen schaamhaar is voor pedo's.

nee hoor is persoonlijke smaak en hygiene, dat jij het lekker overal (baard,snor oksels en schaamstreek) laat groeien moet je lekker zelf weten.
Maar feitelijk totaal oftopic bij de film natuurlijk.

montoyaruler
Er gebeurd misschien weinig, de dialogen zijn schitterend!

Deal is een grappige ontroerende film, met geestige dialogen en ongemakkelijke situaties, waarin ook nog 's heel goed in geacteerd wordt.
De hoofdrolspelers Teun en Roberta zijn heel charmant, hartveroverend en bijzonder om naar te kijken.
Terstall neemt de tijd voor zijn scenes waardoor je nog meer deelgenoot wordt in de soms heerlijke genante momenten...

Kortom Deal is een zeer fijne film en een aanrader !!!!

avatar van blurp194
Deal is een grappige ontroerend-onschuldige film. Met krampachtige dialogen en ongemakkelijke situaties, waarin zowel heel slecht als behoorlijk goed geacteerd wordt. Hoewel dat misschien wat moeilijk te beoordelen is, omdat de dialogen die Teun uit te spreken krijgt toch al zo beroerd zijn dat zelfs een geniale acteur daar geen Oscar meer mee wint. Aan de andere kant komt Roberta Petzoldt daar dan weer wel mee weg - bijna altijd, dan. Niet dat de dialogen daar beter van worden - die blijven toch echt van een heel bedroevend Costa-niveau. Best knap om die lines met een strak gezicht uit te spreken.

Mooi meisje, inderdaad, die Roberta Petzoldt. Precies het meisje waar je dit soort gênant-onschuldige droom over hebben zou. En daar is dan precies ook het hele verhaal mee rond, denk ik. De doelgroep van de film lijkt vooral het soort mensen dat zich met de hoofdpersoon - Teun - identificeren kan. Filmrecensent? Nerd? Overjarige vrachtwagenchauffeur? Wie de schoen past, zeggen we dan.

Een beetje de nederlandse versie van Lost in Translation .Gezien de sfeer van de film. Deze heeft alleen wat meer glimlach momenten. Maar is zeker geen film waar je geld aan uit moet geven.

avatar van wwelover
Leuke film met veel realistische dialogen. Misschien niet altijd even goed, maar daarom vond ik ze juist vaak goed passen. Allemaal wat ongemakkelijk, zeker in het eerste uur. Beide acteren vrij aardig, vooral Petzoldt is bij vlagen uitstekend. En natuurlijk is de muziek heel erg sterk.

avatar van Keane1983
Een verhaal dat het alleen van de dialogen moet hebben. Want in feiten gebeurd er vrij weinig.
De plot is best wel interessant en dat heeft mij ook doen laten kijken want het acteerwerk vond ik persoonlijk erg slecht!!!
Met name Teun vond ik slecht overkomen (niet degraderend bedoeld, maar ik dacht eerst dat het een homo met een identiteitscrisis was!!!)
Soundtrack/score vond ik ook niet heel erg hoogvliegend en soms iets te nadrukkelijk aanwezig.
Tja, het vele naakt op het einde was puur functioneel hoewel ze denk ik extra betaald hebben om de borsten van Roberta veelvuldig in beeld te laten brengen (was voor mij onnodig geweest).
Al met al een redelijke en boeiende wegkijker maar inderdaad geen film waar je echt je geld aan uit moet geven.
Van mij een 2,0*

Helemaal niet slecht. Ik verwachtte eigenlijk een Nederlandse variant op Indecent Proposal (1993) òf Honeymoon in Vegas (1992), maar ik vind deze film stukken beter dan die Amerikaanse gedrochten. Het is een leuk, zij het enigszins voorspelbaar verhaal. Weliswaar met veel bloot, maar dat kun jij bij een Terstall film van tevoren weten.
Het acteren is nogal wisselend. Roberta Petzoldt is best goed, maar de wijze waarop Teun Kuilboer zijn teksten opdreunt was af en toe hemeltergend. Jammer dat de scène met de zingende Frank Sheppard in de hotellounge voortijdig afgekapt werd.

avatar van Hannibal
Fijn filmpje! Roberta Petzoldt en Teun Kuilboer acteren leuk, vooral Kuilboer met zijn geweldige "ik-weet-even-niet-hoe-ik-met-deze-situatie-om-moet-gaan" -blik in zijn ogen, en zijn nerveuze gestamel. (maar toch meestal vlijmscherpe antwoorden gaf)
Memorabele dialogen, zoals we ze bij de films van Eddy Terstall gewend zijn, en ontzettend lekkere jazzmuziek van Benjamin Herman.

Zelfs Godfried heeft nog een aardig grote rol in de film, die verrekte muis heeft de hele wereld al gezien, en is nu nog acteur geworden ook! Je zou er bijna jaloers van worden.
Ik heb er van genoten, en het is knap om een film te maken die de gehele speelduur over seks gaat, maar waar bij je toch niet het gevoel krijgt dat het teveel is.

avatar van Zeriel
Slappe film. Had het een half uur geduurd dan was het prima geweest (het oorspronkelijke plan), maar er waren opeens extra middelen, en toen is het geheel opgerekt tot speelfilmformaat.

Het is dat Roberta Petzoldt een bijzonder fraai uiterlijk heeft en charme, wat de film het kijken nog enigszins waard maakte. Maar Teun Kuilboer speelde zo ongeinspireerd een toch al doodsaai personage idd
Keane1983 schreef:
maar ik dacht eerst dat het een homo met een identiteitscrisis was!!!)
maar dan latent en zonder identiteitscrisis... dan had het tenminste misschien nog interessant kunnen worden.

Van enige seksuele spanning was geen sprake. De afloop is zo voorspelbaar dat het bijna onvoorspelbaar is.... Dramatische ontwikkelingen zijn er verder nauwelijks,

avatar van breedbeeld
Aardig filmpje wel door Petzoldt, deed me qua naturel denken aan Nadja Hüpscher.
Kuilboer kwam wat toneelschoolmatiger over.Film heeft verder weinig om het lijf maar door Petzoldt de moeite waard.

Edit:
Zie net dat Terstall ook met Hüpscher werkte:)

avatar van HASCH
Een aardige film zonder veel pretenties.

avatar van Ew_MK1
De ervaren Kuilboer, die onder meer in GTST, Nova Zembla en De Heineken Ontvoering speelde, vindt dat Roberta het acteren 'goed heeft opgepakt'. "Juist door haar gebrek aan ervaring bleef ze dicht bij zichzelf en dat bracht een vorm van puurheid met zich mee."

Ik vond Roberta veel beter acteren dan Kuilboer. Het werk van Roberta kwam goed en echt over terwijl Teun voor mijn gevoel in de musical van groep 8 zat.
Dat van die kikkerogen én mond! is wrs iets wat ze echt heeft meegemaakt vroeger, wel grappig. Gelukkig is ze goed opgedroogd, best een mooie vrouw. Ik vroeg me van die volle delta af of dat van haarzelf is of dat het volgens haar bij het personage zou passen. Ze is kunstenares van zichzelf dus ik denk het eerste

Verder een prima filmpje wat door het naakt van Roberta goed vol te houden is.

Leuke film, kijkt lekker weg. Bewijst maar weer eens dat je met een klein budget, een inventieve regisseur, een goed script en wat nieuwe gezichten een prima film kunt maken, die geen minuut verveeld. Die Roberta is niet verkeerd; lekker lijf waar we van mogen meegenieten, maar ze is ook leuk om naar te kijken als ze haar kleren aan heeft. Ze blijkt ook nog te kunnen acteren. Hoop dat we die nog een keer terugzien.

Teun Kuilboer wordt hier wel genadeloos afgeserveerd zeg. Dat is nou ook weer niet nodig. Zou het niet kunnen dat die wat houterige presentatie bij zijn personage hoort? Tenslotte is die meid hem in alles de baas en is ze bovendien ouder. Geen wonder dat hij zich eigenlijk geen houding weet te geven en maar een beetje mee kwekt. Gezellige babbelkous, maar als het er op aankomt niet de slimste. Ik vond dat hij dat prima deed.

Verder een uitstekende soundtrack en lekker geklooi daar met dat zand in dat bed. Hou wel van dat soort grappen. Wat vooral aardig is, is dat het ongemakkelijke van de hele expeditie ook bij de kijker nestelt. Wat goed overkomt, is dat ze eigenlijk absoluut niks met elkaar hebben. En ook niet zullen krijgen als ze weer terug zijn. Zit dus nog aardig wat in, in zo'n niemendalletje...

avatar van jippie2010
Oké, af en toe is het acteerwerk tenenkrommend, maar de maar de weg uit het doolhof van gevoel en emotie verliep herkenbaar van opgelaten naar echtheid. Heerlijk *3.0

Eddy Terstall heeft een hoop leuke films gemaakt met leuke acteurs en vaak erg grappige dialogen. Kennelijk leverde dat toch niet genoeg geld op en heeft hij het nu maar eens over een andere boeg gegooid. "Deal" is een makkelijk filmpje voor jongeren die nog even snel een bioscoopje willen pakken voordat ze gaan stappen. Een jongen en een meisje zitten aan de bar en de jongen is bereid om 2000 euro te geven om met het meisje naar bed te gaan. Deal zegt het meisje. En de rest van de film gaat erover hoe dat er in de praktijk uit ziet. Dat is alles ! Even had ik nog de ijdele hoop dat de film een soort "Hufters en Hofdames" was, maar dan zonder de leuke dialogen. Echter het verhaal bleek erg rechtlijnig en subtiliteit was ver te zoeken. Een belangrijk deel van de film bestaat uit het kijken naar het mooie lichaam van Roberta Petzoldt. De film is verder wel genietbaar,hij loopt lekker, maar is een Eddy Terstall onwaardig. Deze man kan véél beter.