Anadolu Kartallari (2011)

Turkije
Avontuur / Drama

geregisseerd door Ömer Vargi
met Engin Altan, Cagatay Ulusoy en Ozge Ozpirincci

Vijf leerlingen aan de militaire academie dromen ervan gevechtspiloot te worden. Onur, een geboren piloot, Ayse, de dochter van een piloot die omkwam tijdens dienst, Mustafa, die er alles voor doet om bij Ayse in de buurt te kunnen blijven, Tunc, die er alles voor over heeft om piloot te worden en Fatih, die iedereen altijd aan het lachen kan maken. Nadat ze geslaagd zijn voor hun medische proeven, begint voor de vijf studenten het avontuur...

avatar van Pazmaster
Valt tegen deze film. Het verteld vooral het verhaal van Onur, een piloot in opleiding, die hier en daar wat tegenslagen krijgt te verwerken. Zowel in de opleiding als in de liefde. Waarom dit als avonturenfilm wordt bestempeld is mij een raadsel. Dit neigt eerder naar drama maar zo dramatisch is het allemaal ook eigenlijk weer niet. Het verhaal wordt eigenlijk nergens echt interessant. Het is vrij langdradig en saai en aan het einde komt er eindelijk een beetje actie, maar dit is ook niet om over naar huis te schrijven. Het acteerwerk komt niet echt overtuigend over en de muziek, wat er vaak niet echt bij past, is vrij irritant te noemen. Geen aanrader dus. 2 magere sterren