Rassayel el Bahr (2010)

Egypte
Drama / Romantiek

geregisseerd door Daoud Abdel Sayed
met Sam Mounir, Basma Ahmad en Mohamed Lotfy

Na de dood van zijn moeder keert Yehia terug naar zijn geboortestad Alexandrië. Net afgestudeerd als arts, maar onzeker door zijn stotteren, voelt hij zich hier vooral aangetrokken tot het eenvoudige leven van de vissers. Hij sluit vriendschap met zeebonk Kabil en legt ook weer contact met zijn vroegere buurvrouw en haar dochter, een oude liefde die weer even lijkt op te flakkeren. Op een regenachtige avond ontmoet hij een mysterieuze dame die hij voor een prostituee houdt. In een melancholische ontdekkingstocht door Alexandrië probeert hij haar geheim te ontrafelen.