Together Alone (1991)

1 stem

geregisseerd door P.J. Castellaneta
met Terry Curry en Todd Stites

Bryan ontmoet Bill in een bar. Ze gaan samen naar de woning van Bryan en hebben onbeschermde seks met elkaar. De volgende morgen als ze wakker worden, beginnen ze met elkaar te praten. Bryan komt er achter dat Bills werkelijke naam Brian is en dat hij biseksueel is. Zij zijn nog uren samen en praten over belangrijke onderwerpen als aids, seksualiteit, feminisme en dergelijke.

Ik denk dat deze film als eenakter in de intimiteit van een theaterzaal meer indruk zal maken dan op het witte doek, hoe intensief en goed de gesprekken tussen beide mannen (de een vol desillusies en de ander vol angst) de morgen nadat..... ook zijn. De beide spelers acteren sterk, maar de intieme dialogen vinden plaats in één simpele ruimte en bij een film werkt dat statisch en verveelt op den duur. De relatief hoge waardering op IMDb verbaast me.