Bendeyar (2011)

Turkije
Actie / Drama

geregisseerd door Joel Leang
met Yasemin Balik, Ümit Olcay en Hasim Akten

Bij zijn laatste opdracht van de CIA onthult Afsin brisante gegevens en wordt daarna beschuldigd van landsverraad. Hierdoor belandt hij, onschuldig, in de gevangenis Wanneer zijn vrouw Lely zijn onschuld probeert te bewijzen, schakelt de CIA een helderziende in, om via Afsin Lely’s verblijfplaats te achterhalen. Gelukkig wordt Afsin geholpen door zijn medegevangene en latere mentor Akcakoca, die ook verstand heeft van telepathie. Voor Afsin begint hiermee een avontuur met hoogte- en dieptepunten, dat zijn leven op z’n kop zal zetten.