Iskusavanje Djavola (1991)

Joegoslavië

geregisseerd door Zivko Nikolic
met Alain Noury, Dragana Mrkic en Boro Begovic

De Zmajevichs en de Krstanovichs zijn twee families die vechten voor de heerschappij in hun dorp. Alles wordt overhoop gegooid als op een dag de verloren zoon van de Zmajevichs terugkeert. Het conflict tussen beide families escaleert dan tot bijna een ware oorlog. Mikan werd door zijn ouders destijds aan zijn oom gegeven om hem te laten opvoeden in de States. Hij is daarom verbitterd en kwaad op zijn vader. Hij introduceert zich als Michael, een Amerikaanse toerist en komt er achter dat zijn ouders al een bruid voor hem gekozen hebben.