Ah! Si J'étais Riche (2002)

Alternatieve titel: If I Were a Rich Man!

Frankrijk

geregisseerd door Gérard Bitton en Michel Munz
met Jean-Pierre Darroussin, Henri Guybet en Valeria Bruni Tedeschi

Het leven van Aldo Bonnard gaat slecht. Zijn vrouw wil scheiden, hij is bijna zijn job kwijt en hij heeft schulden. Maar dan... wint hij de lotto! Wanneer hij op het punt staat het aan zijn vrouw te vertellen ondervindt hij dat ze een relatie heeft met zijn baas. Hij beslist alsof te doen niets gewonnen te hebben.

Jean-Pierre Darroussin is weer eens geniaal en hoort inmiddels wel bij de top acteurs uit Frankrijk.

avatar van benni
Mooie film! Lachen en ook af en toe serieus. Goed verhaal. Je kan het je allemaal heel goed bij jezelf voorstellen... Maar dat kan ook aan mij liggen.

avatar van blurp194
Wat tegenvallende klucht, met veel flauwe grappen en maar een paar die echt geslaagd zijn. Op de grens tussen geloofwaardig en over the top kiest de film net wat te veel voor voorzichtig en flauw - meer over the top had denk ik echt wel een leukere film opgeleverd.

Jean-Pierre Darroussin is op zich niet onaardig aan het spelen, maar kan de film niet echt dragen - zijn sterke punt is wel zijn mimiek, maar je kan maar zoveel bekketrekken in een film stoppen denk ik dan, op een gegeven moment gaat dat toch wat vervelen. Valeria Bruni Tedeschi komt daarbij erg mat over, en krijgt te weinig screentime om daar iets tegenover te zetten.