The Hound of the Baskervilles (2000)

Alternatieve titel: Sherlock Holmes: Hound of the Baskervilles

Canada
Horror / Mystery

geregisseerd door Rodney Gibbons
met Matt Frewer, Kenneth Welsh en Jason London

Sherlock Holmes (Frewer) en Watson (Welsh) onderzoeken de aanvallen van een mysterieuze hond met rode ogen.

Dit Holmes verhaal is erg spannend, toch weet deze film het spannende verhaal niet echt goed te brengen. Daar komt bij dat Frewer het karakter Sherlock Holmes verkeerd interpreteerd, Holmes is geen vrolijke grappenmaker. Wel een amusante film vanwege het verhaal, maar er zit veel meer in. Zie hiervoor bijvoorbeeld de versie uit 2002.

film_kaza
toen ik de film zag vond ik hem doodeng, ik kon een hele tijd niet slapen. ik vond die hond zo eng..

maar ik vond het wel een leuk verhaal.

3,5 sterren

neo (crew)
Leno schreef:
Holmes is geen vrolijke grappenmaker.

Dat lijken de films met Rathbone soms wel een tikkeltje te suggeren, zo ook die Baskervilles uit '39. Maar ik ga er vanuit dat het hier dan wel heel erg bont werd gemaakt.

neo schreef:

Inderdaad, met gekke bekken en domme intonaties. Hij gedraagt zich eerder als een clown. Frewer mag de Holmes schoenen nog niet poetsen van Rathbone (of van Jeremy Brett).

Vandernagel
Deze interpretatie van Sherlock Holmes moet je liggen of niet. Ik vond het uitstekend maar ik kan begrijpen dat anderen het te "komisch aka lichtvoetig" vinden. Het blijft altijd jammer dat mensen verschillende versies van films met elkaar gaan vergelijken, maar ja... Wat doe je eraan.
Toch jammer dat er maar 4 van zijn gemaakt. Goed gepresteerd op alle vlakken. En aangezien dit in redelijk gelijke mate geldt voor de andere Sherlock films, simpele copy paste:

3,5 sterren

avatar van kirk douglas
ondanks matig acteerwerk is deze film best te kijken.
de hond ziet er danks zijn rode ogen erg gevaarlijk uit. hij is echter wel erg vaak te zien.
voor de rest is het verhaal te bekend er zijn gewoon teveel versies gemaakt dat je nog een verassing beleefd.

avatar van lars-pixar
Ik zoek op Movie Meter de Animatie Film genaamd Sherlock Holmes and the Hound of The Baskervilles.Ik heb deze op Dvd gezien bij Bart smit voor 1,50 en zou graag meer info op Movie Meter willen weten.

avatar van kirk douglas
lars-pixar schreef:

Die staat hier onder de naam ''Sherlock Holmes and the Baskerville Curse''
De film staat ook op Bol.com met een goed Review erbij.