ad

Drama | 86 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Charles S. Dutton

Met onder meer: Charles S. Dutton, Elizabeth Peña en Shanna Forrestall

IMDb beoordeling: 6,1 (227)

Releasedatum: 16 februari 2008

Over Racing for Time

Het op ware feiten gebaseerde verhaal over gevangenisbewaarder Cleveland 'Stack' Stackhouse, werkzaam in de Texas Correctional Youth Authority. Hier is hij de bewaarder van enkele zwaar gewelddadige vrouwelijke gevangenen en moet hij zien om te gaan met raciale spanningen. In zijn poging deze vrouwen te onderwijzen in zelfrespect, teamwork en discipline, ontwikkelt Stack een programma voor een hardloopteam.

avatar van Feanatieke

Feanatieke

Op wie sloeg de laatste scene?

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Aan de ene kant is het wel een mooi verhaal maar ik was niet zo onder de indruk van de manier waaop het werd overgebracht. Het acteerwerk was bijvoorbeeld erg mager. De gedetineerden werden af en toe behoorlijk stereotype neergezet. Stack vond ik trouwens wel heel goed neergezet. Zijn passie om die meiden wat bij te brengen kwam heel overtuigend over.

Het verhaal lijkt af en toe wel behoorlijk opgeblazen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze meisjes, die toch wel behoorlijke zaken op hun kerfstok hebben, zo een hotel kunnen binnenlopen. Er liepen maar 2 bewakers bij. Dat is wel erg minimaal. Stack ging zelfs naderhand in gesprek met de commissie waardoor er maar 1 bewaker op al die meiden stond. Dat lijkt me niet. Ook de gehele make over die ze in de hotelkamer krijgen is een beetje over de top.

De eindscène vind ik erg jammer en onnodig. Er hadden zoveel meisjes terug kunnen vallen dus iedereen had daar op die bank kunnen zitten. Dat maakt het toch een veel te abstracte afsluiting.

En toch vond ik het wel een vermakelijke film om naar te kijken.

avatar van prutnek

prutnek

Ik vond de vele en overbodige slowmo's een minpunt