The Gang That Couldn't Shoot Straight (1971)

geregisseerd door James Goldstone
met Jerry Orbach, Leigh Taylor-Young en Robert De Niro

Een lid van een Italiaans wielrenteam raakt verdwaald in New York. In de tussentijd is een groep criminelen bezig met het bereiden van nogal amateuristische aanslagen op het leven van een maffiabaas. De wielrenner kruist het pad van de criminelen en vermomt zich als een priester.

neo (crew)
enigste leuke van deze film is de opvallend, leuke rol van robert de niro als allesjatter.

Leuke gangster-parodie die ik als De Niro fan een aantal jaren geleden zag. Toch was de sexy actrice Leigh Taylor-Young leuker om te zien. Ze acteerde tevens in de cultfilm Soylent Green met Charlton Heston en Edward G. Robinson.

avatar van CrazyDavid
Normaal gezien was Al Pachino gecast voor de rol van De Niro, maar toen kreeg Pachino een rol in The Godfather I aangeboden. En kreeg De Niro (eerst gecast voor de rol van verrader Paulie Gatto in The Godfather I) deze rol. (een soort van ruil zeg maar)

Dit opende natuurlijk de kans om in The Godfather II te spelen waardoor hij wereldberoemd werdt.

CrazyDavid schreef:

Pachino?

Aardige film met de sexy Leigh Taylor-Young als hoogtepunt!