Surrender (1950)

Western / Romantiek

geregisseerd door Allan Dwan
met Vera Ralston, John Carroll en Walter Brennan

Violet Barton heeft de reputatie van een femme fatale en ze is uit op rijkdom. Violet heeft een liefdesrelatie met de gokker Gregg Delaney. Toch trouwt ze met zijn beste vriend Johnny Hale. Violet is er namelijk achter gekomen dat Hale de rijkste man van Texas is. Door dit huwelijk verliest Violet echter het vertrouwen van haar zuster Janet - die verliefd is op Hale - en tevens dat van haar vriend Gregg Delaney. Sheriff Bill Howard probeert hardnekkig Gregg Delaney een bekentenis af te laten leggen van een moord. Het lukt Gregg echter succesvol te blijven ontkennen. Dan vermoordt Violet haar wettige echtgenoot Henry Vaan. Violet en Gregg vluchten vervolgens de woestijn in.