Watashi no Akachan (2004)

Alternatieve titel: Lizard Baby

Japan
Horror

geregisseerd door Yoshihiro Nakamura
met Kurume Arisaka, Mansaku Ikeuchi en Matomu Onda

Een schrijver van horrorverhalen komt door zijn zwangere vrouw op het idee om een verhaal te schrijven over een kind dat geboren wordt als half mens, half hagedis. Een wreed lot wacht de man wanneer zijn eigen kind geboren wordt en deze exact dezelfde aandoening heeft. Zijn leven wordt een afspiegeling van zijn eigen verhaal en hij verliest er langzaam maar zeker de controle over.

Zeer matig

Nakamura mag dan één van de drukste Japanse regisseurs zijn, z'n film halen zelden een echt hoog niveau. Als hij zich dan nog eens richt op dit soort goedkope TV-horrors dan is het resultaat niet al te best.

Valt niet in het geesten-genre, maar eerder in de gemuteerde offspring Japanse horror, een genre dat nooit echt willen doorbreken heeft in het Westen. Deze film zal daar weinig aan veranderen. Matig geacteerd en erg povere special effects.

Het verhaaltje is verder nog wel grappig en lang duurt de film niet, maar het resultaat is buiten het geinige idee en een paar leuke momentjes niet echt iets wat lang zal bijblijven.

Nakamura is in ieder geval wel tot beter in staat, al is het verder geen regisseur waar ik echt benieuwd naar ben.