Prinzessin Lillifee und das Kleine Einhorn (2011)

Alternatieve titel: Prinses Lillifee en de Kleine Eenhoorn

Duitsland / Frankrijk
Familie

geregisseerd door Ansgar Niebuhr en Hubert Weiland

In het feeënrijk Rosarien genieten prinses Lillifee en haar vrienden van een stralende zomerdag. Maar op een nacht verschijnt de eenhoorn Rosalie in één van Lillifees dromen, waarin zij de prinses dringend om hulp smeekt. Lillifee moet voor haar baby Lucy zorgen. Wanneer Lillifee uit deze droom ontwaakt, ontdekt ze dat Lucy haar droom op een magische wijze heeft verlaten en dat deze baby nu op haar bed zit. Maar wat is er dan met Rosalie gebeurd? Lillifee besluit om Lucy terug naar haar moeder te brengen en samen met haar vrienden brengt zij de eenhoorn-baby naar het naburige land Bluetopia.

Vanaf 17 april 2013 in de bioscoop (Moonlight Films)

(91 kopieën)

avatar van soom
Geen enkel excuus heb ik, maar dit was leuk genoeg om een voldoende uit zich te slepen. Meer niet. Ik behoor ook helemaal niet tot de doelgroep natuurlijk, maar ik kon me genoeg amuseren met dit verhaaltje, deze figuurtjes, om dus tot de 2.5* te kunnen komen, al was Lucy serieus één van de meest irritante tekenfilmfiguren... Óóit. Lillifee zelf viel mee.

Kleine voldoende dus, maar ik ga nooit meer naar een Lillifee film.