The Dawn Trail (1930)

Western

geregisseerd door Christy Cabanne
met Buck Jones, Miriam Seegar en Charles Morton

Larry Williams is sheriff in Osage County in Texas waar de stemming op het kookpunt is beland. De schaapherders hebben voldoende water voor hun dieren maar de veeboeren niet. Mart Dalton, zoon van een rijke veehouder, krijgt ruzie met één van de schaapherders en doodt hem. Williams komt hierdoor in een moeilijke situatie terecht omdat hij de beste vriend van Mart is en bovendien verloofd is met zijn zus. Gezagsgetrouw arresteert hij Mart, hetgeen de veehouders reden geeft om een bevrijdingspoging op touw te zetten.