La Maffia du Plaisir (1971)

Alternatieve titel: Côte d'Azur Interdite

Frankrijk
Documentaire / Erotiek

geregisseerd door Jean-Claude Roy
met Yves Afonso, Béatrice Acanthe en de stem van Dominique Paturel

Een pseudo-documentaire over de decadente levensstijl van een bepaald type toeristen aan de Franse Côte d'Azur. Deze zogenaamde ‘maffia van het genot’ wordt op alle mogelijk manieren belicht. Naast de onschuldige sightseeing van Cannes, Saint-Tropez, Nice en dergelijke worden deze beelden afgewisseld met voyeuristische shots van naakte zonnebaders en het feestgedruis van de rijken in de vele nachtclubs. Door de vele verschillende invalshoeken ontstaat er een beter beeld van de welgestelde toeristen die het Frankrijk van de jaren zeventig en masse bezoeken.