• 8.523.183 stemmen

Clinton and Nadine (1988)

Drama / Romantiek | 91 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Blood Money

Geregisseerd door: Jerry Schatzberg

Met onder meer: Andy Garcia, Ellen Barkin en Morgan Freeman

IMDb beoordeling: 4,9 (706)

Plot Clinton and Nadine

"Murder brought them together... Love kept them alive."

Smokkelaar Clinton is tevreden met zijn leven, totdat hij op een dag zijn broer dood aantreft. Samen met de vriendin van zijn broer gaat hij op zoek naar de moordenaars, waarbij ze uiteindelijk stuiten op een stel corrupte militairen die de contrarebellen in Nicaragua ondersteunen.

avatar van tevelenco

tevelenco

redelijke film gekocht voor 6 euro onder de naam blood money

helaas werd het voor mij redelijk aansprekende verhaal nogal snel verteld en werd het ook nogal ongeloofwaardig en slecht uitgewerkt

maar mede door wat leuke wendingen later in het verhaal en de leuke samenwerking tussen garcia en barkin blijft de film toch nog redelijk boeiend 2.5 *

avatar van pjutter

pjutter

echt een hele domme film, met ondermaatse acteerprestaties (de dood van zijn broer, deed Clinton werkelijk geen fuck)

een slechte verhaallijn.

avatar van hansbreda

hansbreda

Niet of nauwelijks door te komen deze film ondanks een prima cast. Morgan Freeman, Andy Garcia en Ellen Barkin zijn prima acteurs maar dit was hééélemaal niets. Jammer!

avatar van Tomas

Tomas

Heb deze film vanmiddag gekeken nadat ik hem had gekocht voor 2.50 ofzo bij de boekenvoordeel. Deze film kon me dus echt niet boeien en zelf Freeman viel me tegen. Nou ja je moet ook niet te veel verwachten van zo'n koopie he

hagi10

Redelijke film maar niet echt boeiend.. M.Freeman en Andy Garcia vielen me tegen...

avatar van Sergio

Sergio

Verschrikkelijk slecht.

Ik gooi nooit een film weg maar deze wordt misschien de eerste.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Redelijk leuke film die lekker wegkijkt. Weer zo'n typisch Amerika/Latijns Amerika film. Met nog wel redelijk acteerwerk. Gewoon leuk om eens een keer te zien.

avatar van Mescaline

Mescaline

Standaard verhaal.. een film die een voldoende had kunnen krijgen als het verhaal beter was uitgewerkt en de film spannender en overtuigender overkwam..

Geen hele erge film voor een keertje.. maar ook zeker geen aanrader..

2,5 sterren.

avatar van skip

skip

Niet veel bijzonders, zowel Garcia en Freeman zijn volgens mij pas in de jaren 90 echt in de betere films gaan spelen. 1,5*

avatar van OlafK

OlafK

beetje jammer dat het verhaal als het ware voorbij flitst. Nergens werd er ruimte ingepast om de geloofwaardigheid op te krikken. Je valt van de ene scène midden in de andere en dat is jammer.

Desalniettemin een aardige B-film met inmiddels A-acteurs.

avatar van Warren Stantin

Warren Stantin

Als de film net zo prachtig was geweest als Ellen Barkin, had ik beslist meer gegeven dan 1,5 ster. Echter: de film is volkomen ongeloofwaardig en er wordt slecht geacteerd.

avatar van Don MN

Don MN

Leuke rol van Garcia, de film kijkt lekker weg en de realistische setting is aangenaam, maar de film wordt nergens bovengemiddeld.

avatar van remlicht89

remlicht89

Matige film... Niet super waardeloos.

Was de 2,50 nog wel waard

avatar van Pipoo!

Pipoo!

Aardig, 2,5 sterren. Beetje low budget, maar de cast weet het nog enigzins kijkbaar te maken.

avatar van KILLERBEE99

KILLERBEE99

Niet zo'n hele mooie film, het is leuk om het een keer gezien te hebben, maar daar blijft het bij.

avatar van Rickyman

Rickyman

Nee, dit is inderdaad geen mooie film, eerder een hele slechte. Je vraagt je af wat hier aan de hand is geweest.

Toch interessant om te zien, dat echt niemand er zin in heeft, alhoewel Ellen Barklin er nog iets van probeert te maken, staat Morgan Freeman er maar met volle tegenzin bij. Om maar te zwijgen over Andy Garcia, die er wel zeer ongeïnteresseerd bij staat als een zak aardappelen, alsof hij veel te vroeg gewekt is met een enorme zware kater.

avatar van Boenga

Boenga

Matig verhaal, matig uitgewerkt, ongeloofwaardig, en meer van dat.

O zo typisch: Garcia weet z'n tegenstander perfect in de voet te schieten; maar al die militairen die hém proberen neerhalen: amateurs !

Vooral bij het deel dat zich in Nicaragua afspeelt had ik het gevoel naar aan aflevering van The A-Team te zitten kijken - al waren de actiescènes bij The A-Team een stuk spectaculairder...

Maar: desalniettemin: ik heb me niet verveeld, ben niet in slaap gevallende, en de naïviteit was soms zelfs grappig - zonder te irriteren.

En niet te vergeten: Garcia en Freeman (*) kunnen veel beter, maar ook hier weten ze de film wat mij betreft toch net de helft van de punten te doen halen.

(*) Freeman speelde een jaar later in Driving Miss Daisy (1989): een van z'n beste, vind ik zelf.

avatar van stratmans

stratmans