Vec Vidjeno (1987)

Joegoslavië / Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Goran Markovic
met Mustafa Nadarevic, Anica Dobra en Milorad Mandic

Mihailo is een pianoleraar die een traumatische jeugd achter de rug heeft. Hij probeert met zichzelf in het reine te komen door middel van een liefdesaffaire met een arm maar ijverig meisje, Olgica. Wanneer ze hem dumpt voor een jonger vriendje (in de hoop dat ze een politieke carrière maakt bij de Communistische Jeugd), wordt Mihailo overspoeld door de geesten van zijn verleden en slaan de stoppen bij hem door: hij begint te moorden.

avatar van Mac Hammer Fan
De film werd bekroond met 5 prijzen op het Pula Film Festival van de Joegoslavische Films en kreeg in 1990 nog een Nominatie op Fantasporto.
Vec vidjeno (1987) - Awards - imdb.com