Clarence, the Cross-Eyed Lion (1965)

geregisseerd door Andrew Marton
met Marshall Thompson, Betsy Drake en Richard Haydn

Dr. Marsh Tracy is gespecialiseerd in dierengedrag. Hij reist hiervoor met zijn dochter Paula naar Oost-Afrika. Terwijl Tracy een relatie krijgt met een antropologe, sluit Paula vriendschap met een schele leeuw. Door zijn handicap heeft de leeuw nooit kunnen jagen, dus adopteren ze hem. Dan blijkt dat een groep huurlingen achter de gorilla's van de antropologe aanzit.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Gemiddelde jeugdfilm met flauwe grappen. De TV-serie was beter.

Leuke film net als de serie Daktari. Jeugdsentiment met de leeuw en de aap.

De serie Daktari is echt heel lang geleden dat ik die heb gezien, maar veel behoefte om dat nog eens te herkijken heb ik niet echt. Deze film heb ik dan nog later gezien. Na deze film hebben ze dan de succesvolle serie gemaakt.

Nu ik deze film nog eens gezien heb, volstaat het wel om volgende keer gewoon deze film weer te bekijken i.p.v. de serie. Wordt door de lengte zo uitgerekt waardoor soms wel wat flauw, maar de hoogtepunten van de serie zie ik in deze film ook wel terug en dat zijn natuurlijk de kostelijke opnamen van Clarence de leeuw en Judy de chimpansee. De film zit verder wel knap in elkaar met mooie natuuropnamen erbij en hoewel geen bijzonder verhaal toch wel grappige film. 4.0

Leuke film net als de serie Daktari. Jeugdsentiment met de leeuw en de aap.
Zou de serie wel willen zien, alleen nergens te pindakazen.

avatar van 606
Daar ben ik niet zo van, buitenlandse betaal site's. ik pindakaas nu tegen betaling.

Dick2008
Ik was bij de Duitse mediamarkt en daar zag ik ze gewoon liggen, waarom in Nederland nou weer niet.

Dick2008 schreef:
Tja, daarom echt knudde !!

Zag dat de serie Daktari van 1966-1969 is. Deze film van 1965, en zou je haar dus als een pilotaflevering
kunnen beschouwen. Een fijne film dito serie, vooral ook voor wie van natuurfilms houdt. Met veel
grappige momenten met natuurlijk de capriolen van Judy de aap en wat kattenkwaad van de loensende
leeuw Clarence...