The Employer (2013)

Thriller

geregisseerd door Frank Merle
met Malcolm McDowell, David Dastmalchian en Paige Howard

Vijf uitvoerend bestuurders worden wakker, opgesloten in een donkere kamer. Ze ontdekken al snel een connectie met elkaar; zij hebben allen onlangs gesolliciteerd naar een baan bij de mysterieuze Carcharias Corporation. Mr. Wells, de bestuursvoorzitter van Carcharias, deelt hen dan mee dat de enige manier waarop ze de donkere kamer kunnen verlaten en de baan kunnen krijgen, is door de andere kandidaten te vermoorden. Dit is de Carcharias-methode, die is opgezet om ervoor te zorgen dat alleen de meest meedogenloze werknemers zich aansluiten bij het bedrijf.

avatar van Shinobi
Niet al te bijzondere thriller en daarmee heb ik gelijk het grootste heikel punt van deze film te pakken, als dit concept als horror werd gepresenteerd zou het namelijk veel beter werken. De kills dienen zich er in ieder geval wel voor, met als gevolg dat ze sowieso veel beter in beeld gebracht zouden worden wat tot een veel bloederige film zou leiden.

Het gegeven van opgesloten mensen in één ruimte werkt in The Employer niet echt. De personages zijn veelal inwisselbaar, alleen Matthew Willig en Malcolm McDowell vond ik nog enigszins aardig overkomen. Er wordt getracht om de personages een achtergrondverhaal mee te geven, maar dit werkt gewoon niet. Tel daarbij op dat er totaal geen spanning aanwezig is en je zit je voor het grootste deel van de film te vervelen tot er een kill komt.

Al met al een zeer matige thriller, er zijn zoveel betere films in deze categorie te vinden. Ik ben meestal wel te porren voor zulke films waarin mensen in een ruimte zijn opgesloten en zichzelf moeten zien te bevrijden, maar dit is echt een gemiste kans.

2,0 Sterren.

Niets nieuws onder de zon: je hebt het allemaal eerder gezien, beklemmend maar voorspelbaar; deed me ook 'n beetje aan 'The Hunger Games' denken met het verschil dat de personages hier in een ruimte opgesloten zaten. Vooral Malcolm McDowell vond ik overtuigend spelen.

De zoveelste film over mensen die in een hokje zitten en ander psychopathisch big brothergedoe. Opdat het betere acteerwerk naar boven komt? Dan moet er wel iets aardigs uitkomen qua verhaal en vandaag de dag zeker. En dat is helaas niet het geval. De weg naar de ontknoping is te kaal, en vervolgens blijkt de ontvouwing van het slot ook nog een losse flodder te zijn. Des te onbevredigender, omdat hier het slot zo'n beetje de rest moet goedmaken. Helaas.

Neem een bekende acteur, lage productiekosten en misschien maken de producenten een paar dollars. Het kan niet om het maken van een goede film zijn gegaan. Zou wel eens het stempel B-film kunnen krijgen, in de negatieve zin welteverstaan.

avatar van Diederik58
Heel slecht.
Zeer ongeloofwaardig. Slap aftreksel van allerlei "In the box" verhalen.
McDowell kan beter. De rest van de acteurs waren niet zo best.
Ik lag in een deuk toen er soort Sylvester Stallone ging meedoen. Het leek wel een karikatuur.

wat een baggerzooi is dit danwat een neppe shit een annorerxiapatientje die even een bodybuilder onder controle houd om maar even wat te noemen om over het acteerwerk maar niet te spreken

Zeer saaie film en matig tot zeer zwak geacteerd. Het spannendste was nog de beschrijving van de film.

avatar van bergt
mensen hebben blijkbaar over alles wel iets te zeuren als ik de overdreven negatieve reacties hier lees.
ik kijk gemiddeld zo,n 5 a' 6 films per week waarvan zeg maar gerust 90% crap is 5% is gemiddeld en wat overblijft vind ik goed tot zeer goed. naar mijn mening hoort deze film toch zeker niet bij de eerstgenoemde 90%. ik heb iig anderhalf uur met plezier gekeken naar de film. en tuurlijk laten de acteer prestaties van sommige acteurs hier wat te wensen over. bij mij deed de film iig waar hij denk ik voor bestemd was. dus mensen ga deze film gwn kijken want hij is gwn de moeite waard. bij beter acteerwerk had hij van mij boven de 4* gehad!!! enjoy the movie!!

avatar van Piratje
Een film zonder veel begrijpelijke inhoud.
Gewoon een voorspelbaar drama dat zich thriller wil noemen op basis van abnormale fait-divers.
Toevalligheden aan mekaar gepraat door een grijzaard.

Met een GSM, schoenen, luchtrooster kom je bij het plot terecht dat helemaal niets te vertellen heeft dan waanzin.

Ook de acteurs blinken niet uit.

Niet aanbevolen tijdverlies dat mij amper 0,5* waard is. Zonde van de tijd en de centen.

avatar van ikkegoemikke
Kan iemand mij uitleggen waar het thriller gedeelte zich ergens bevond ? Ik heb in ieder geval de jump-forward-button op de afstandbediening gevonden

Plaats 5 personen in een afgesloten ruimte met als opdracht , wie die ruimte levend verlaat krijgt een fatsoenlijke job aangeboden, en kijk hoe een persoon creatief kan worden met een riem, naaldhak, stuk GSM en rooster. (Spoilers hier met verbazing geplaatst )

Wat een ongelofelijk nietszeggende film was me dit. Het acteren was om te huilen en zelfs het huilgedeelte van Willig was om te huilen De rest van de kandidaten waren voor mij ook maar derderangs acteurs. Barslechte prestaties. Ergst van al vond ik het feit dat McDowell hieraan meedeed. Van A Clockwork Orange naar dit misbaksel ... hoe laag kan je vallen. Waarschijnlijk een nieuwe trend in filmland : zet een bekende kop op de voorkant van een DVD-box zodanig dat er toch een minderheid zich de moeite doet om het te bekijken.

Doeme ik ben ook in die marketing-truc getrapt.

Iets wat ik heb meegenomen uit deze film : ik zal toch enige argwaan hebben bij een volgende sollicitatie

0,5* voor mezelf voor de moeite om op Play te drukken

avatar van DjFrankie
Geen kaskraker, maar ook niet vervelend, psychologische strijdvoering in een ruimte doet het altijd goed, verrassend einde ook. 50/50