Damocles (2016)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Manuel Schapira
met Alma Jodorowsky, Manu Payet en Laetitia Spigarelli

Paul en Hélène, twee frisse dertigers en eeuwige vrijgezellen, wonen samen in een flat in Parijs. Paul zoekt op datingsites naar zijn grote liefde, Hélène doet hetzelfde op Tinder. Op een dag krijgt het duo Hélènes nicht Lucie over de vloer. Zij is een zelfverklaard waarzegster. Wanneer ze een blik werpt in Pauls toekomst, ziet ze hoe hij een mooie en mysterieuze vrouw zal ontmoeten maar ook dat hij een moord zal plegen. Aanvankelijk hecht Paul weinig geloof aan de verhalen van Lucie, tot hij korte tijd later de mooie Camille ontmoet.

avatar van Darbie
Met veel Frans subsidiegeld gemaakte film.

' La volonté de parler ' , zou mijn Parijse neef in zo'n geval zeggen.