The Neon Ceiling (1971)

geregisseerd door Frank Pierson
met Gig Young, Lee Grant en Denise Nickerson

Huisvrouw Carrie Miller (Lee Grant) en haar tienerdochter Paula (Denise Nickerson) ontvluchten hun saaie leven en stoppen bij een café in de Californische woestijn. Ze ontmoeten de eigenaar Jones (Gig Young), een norse, bierdrinkende kunstenaar. Zijn levenswerk bestaat uit neonsculpturen die hij aan het plafond van zijn café vastmaakt. In het begin hekelt Jones de aanwezigheid van Carrie en Paula en is hij zo onbeschoft mogelijk. Hierdoor komt Carrie tot de conclusie dat Jones de eerste eerlijke man is die ze ooit heeft ontmoet. Uiteindelijk besluiten de twee verloren zielen samen een nieuw leven te beginnen.