Perawan Rimba (1983)

Indonesië
Actie / Fantasy

geregisseerd door Danu Umbara
met Lydia Kandou, Piet Burnama en Harry Capri

In een geïsoleerd deel van de jungle, op een afgelegen Indonesisch eiland, woont een stam die zelfs voor de andere inheemse volkeren onbekend is. Het is een zeer primitief volk, maar ze zijn bedreven in magie en kennen grote rijkdom. In dezelfde jungle woont ook een mysterieuze vrouw die aanbeden wordt door de vrouwen van de stam. Als die haar tot koningin willen uitroepen nadat ze hen van een krokodil heeft gered, gaat de medicijnman van de stam door het lint en breekt er een grote strijd aan. Rond die tijd arriveert een bende goudzoekers op het eiland.

avatar van beavis
De leukste van alle Indonesische pulp die ik de afgelopen week zag! Het is Primitif (1978) vermengt met Magic Curse, The (1977) met als bonus de altijd leuke Lydia Kandou (zie ook 5 Cewek Jagoan (1980) in een sterk op Tarzan lijkende rol van jungle meisje / godin.