Den Kæmpestore Bjørn (2011)

Alternatieve titels: The Great Bear | De Geweldige Beer

Denemarken
Avontuur / Animatie

geregisseerd door Esben Toft Jacobsen
met de stemmen van Markus Rygaard, Alberte Blichfeldt en Elith Nulle Nykjær

De 11-jarige Jonathan brengt zijn vakanties vaak door bij zijn opa die aan de rand van een groot bos vol mythische dieren woont. Dit jaar gaat zijn jongere zusje Sophie ook mee, maar Jonathan is daar niet blij mee en vraagt zich af hoe hij haar het beste kan ontwijken. Maar dan wordt Sophie ontvoerd door een gigantische duizendjarige beer. Het is nu aan Jonathan om haar te redden en hij begint aan een avontuur door het bos waar hij allerlei rare wezens ontmoet.