Johan Simons: Zeg Dat Het Goed Komt (2011)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Ireen van Ditshuyzen
met de stem van Johan Simons

Johan Simons is een gepassioneerd theatermaker. Documentairemaakster Ireen van Ditshuyzen volgde hem de afgelopen twee jaar. Op reis, thuis met vrouw en kinderen en vooral werkend aan voorstellingen. Een even lastige, als charismatische man met een missie als Europees theatermaker. Aan de hand van fragmenten uit toneelvoorstellingen laat Van Ditshuysen de verschillende kanten van zijn oeuvre zien. Acteurs met wie hij regelmatig werkt, spelen 'hun Simons als regisseur'. Elsie de Brauw (zijn vrouw), Betty Schuurman, Chris Nietvelt en de acteurs Pierre Bokma en Wim Opbrouck zorgen op die manier voor een onthullend portret. Simons zelf levert het begeleidende commentaar in de documentaire.