Weisse Wölfe (1969)

Oost-Duitsland / Joegoslavië
Drama / Western

geregisseerd door Konrad Petzold en Bosko Boskovic
met Gojko Mitic, Horst Schulze en Rolf Hoppe

Dakota-hoofdman 'Weitspähender Falke' zoekt met zijn vrouw 'Blauhaar' en twee krijgers, als enige overlevenden van zijn stam, zijn toevlucht in de Black Hills. Daar willen zij zich bij een stammengroep van de Cheyenne's, onder leiding van hoofdman 'Little Wolf', aansluiten. Maar op de weg daarheen wordt Blauhaar door blanke bandieten in de rug neergeschoten. Weitspähender Falke zweert wraak en begeeft zich naar Tanglewood, waar hij vermoedt dat de moordenaar van zijn vrouw, de bandiet Bashan, verblijft. In sheriff Patterson vindt hij een rechtschapen man, die hem wil helpen. Samen proberen ze Bashan te laten veroordelen en voor de stad te bewijzen dat hij achter de vele overvallen steekt die rondom de stad gebeuren.

avatar van Brix
Vanavond te zien op ARTE TV > 20:15 uur