• 8.224.150 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Peter Medak

Met onder meer: Graham Chapman, David Jason en Diana Quick

IMDb beoordeling: 6,5 (238)

Over The Odd Job

Arthur Harris, een ongelukkige echtgenoot die door zijn vrouw wordt bedrogen, roept de hulp in van een huurmoordenaar om een eind aan zijn leven te laten maken. Arthur verandert vervolgens van gedachten als zijn vrouw weer bij hem terugkomt. De huurmoordenaar houdt zich echter aan zijn opdracht en hem te overtuigen van de veranderde omstandigheden blijkt een niet geringe opgave.

avatar van klara

klara

Ik heb het volgens mij eerder ergens gezien: Een man die iemand anders inhuurt om zich te laten

vermoorden. En hier later op terugkomt. Hier in ieder geval een komische variant, met ook meerdere

slapstickmomenten. Bizonder is het allemaal niet, maar wel vermakelijk. Met een leuke rol van

Monty Python lid Graham Chapman.