Vallen (2001)

België
Drama / Romantiek

geregisseerd door Hans Herbots
met Lee Williams, Angela Bettis en Jill Clayburgh

De 20-jarige Lucas laat thuisstad Londen even achter zich en verhuist voor een poosje met zijn moeder naar Frankrijk, waar hij ook in zijn jeugd al verbleven heeft. Hij ontmoet er opnieuw zijn vroegere buurmeisje Caitlin, en er hangt natuurlijk romantiek in de lucht. Maar het verleden weegt zwaar op hun relatie, want Lucas weet niets over de oorlog en wat hun beider families toen is overkomen. Caitlin's emotionele betrokkenheid bij die gebeurtenissen staan tussen hen in, waardoor Lucas toegankelijker wordt voor de misleidende praatjes van de charismatische, maar extreem-rechtse Benoit. Lucas doet domme dingen, en een tragisch ongeval zal nodig zijn om hem zijn stommiteiten te doen beseffen.

avatar van sn@ke
Goede film gebaseerd op het bekende boek . Het verhaal is boeiend . De hoofdacteur bezit veel talent en charisma . Koen de Bouw schittert als de slechte rebel . De muziek van ondermeer Praga Kahn is perfect . Een sombere finale geeft een meerwaarde aan de film. De grove, korrelige fotografie draagt mee bij de sfeer van de film. Met weinig middelen gemaakt , en toch een erg indrukwekkend resultaat. Kortom : klein meesterwerk goed voor 8/10

Hoi hoi,
Dit is een heel goede film;
persoonlijk vind ik dit beter dan het boek dat ik heb gelezen!
het verdient een vette 8!!
groetjes

Heel goeie soundtrack van Pragha Khan.

avatar van donnie darko
nogal duffe verfilming van een nochtans prachtig boek.

avatar van donnie darko
herbekeken en vond hem nog duffer als ervoor. Hij boeit echt niet en dat doet het boek wel.
nog een halfje eraf en dan kom ik uit op 1.5*

Is dit op dvd ? Zo ja, waar ?

Sterke verfilming van een prachtig boek. Mooie opbouw naar een indrukwekkende finale waarin het "geen weg terug"-gevoel mooi wordt weergegeven. Interessante verhaallijnen, overtuigende acteerprestaties en een zeer goede soundtrack. 4*

bie
Waar kan je deze film ergens kopen??

bie schreef:
Waar kan je deze film ergens kopen??

In de winkel, neem ik aan.

Neen, nou even serieus: een slechte poging om het boek te verfilmen. Waar het boek met momenten wel erg aangrijpend is en aan het denken zet, lukt het hier gewoon niet. Ofwel is het gewoon mijn type film niet.

avatar van J. Clouseau
Het boek nog niet gelezen, maar dat ga ik zeker nog wel doen. De film is eigenlijk een tegenvaller: hier zat zo veel in, maar het komt er niet uit. Personages en belangrijke momenten komen nauwelijks uit de verf en de climax is wel erg mak. Geen slechte film, maar een beetje te duf.