The Devil's Teardrop (2010)

Verenigde Staten / Canada
Misdaad / Drama

geregisseerd door Norma Bailey
met Tom Everett Scott, Natasha Henstridge en Rena Sofer

Wanneer Washington D.C. wordt geterroriseerd door een seriemoordenaar is het enige bewijsstuk waar FBI agent Margaret Lukas mee moet werken een losgeldbrief. Wanhopig om de zaak op te lossen voordat de moordenaar opnieuw toeslaat, besluit agent Lukas naar de bekende handschriftanalist Parker Kincaid te gaan. Kincaid is een voormalig FBI agent die gestopt is nadat zijn jonge zoon aangevallen werd door een ontsnapte moordenaar die Kincaid mee heeft helpen oppakken. Terwijl hij zijn krachten bundelt met Lukas om de moordenaar op te sporen, vecht hij ook tegen zijn ex-vrouw voor de voogdij over zijn kinderen.

avatar van WaynesW
Heel erg vreselijk verschrikkelijk.
Erger dan erg.vreselijk verschrikkelijk.
Mieren zoet drama. RTL niveau. miniserie,

-1/5

avatar van Decec
Een goede Mysterie/Misdaad film...
Spannend verhaal...
Leuk puzzelwerk...
Prima acteerwerk...
Gedeeltelijk mooi HD kwaliteit, sommige heeft zwarte stippetje...
Goede muziek (Dolby Digital)...
Geen slechte film...

avatar van El  Loco
The Devil’s Teardrop.

Soms neem ik onwillekeurig een film op zonder te kijken waarover hij gaat of wie erin mee speelt. The Devil’s Teardrop is daar zo’n voorbeeld van. Zonder enige voorkennis en verwachtingen heb ik deze film gisterenavond dan maar een kans gegeven.

Achteraf bekeken was het een slechte zet van mij om eender welke film op te nemen, want dit is toch wel uitgedraaid op een teleurstelling. Nochtans begon de film vrij goed met De Digger die zonder pardon zijn zwaar geschut bovenhaalt en een tiental mensen neerschiet. Het is altijd leuk meegenomen dat de film al meteen begint met een schietpartij en geen lange intro, maar dat liedje was al snel over. Bij dit soort films moet je niet veel verhaal verwachten maar Norma Bailey lijkt nog wel ergens te proberen vind ik. Langs de ene kant heb je de CSI-achtige speurtocht naar De Digger en langs de andere kant het oninteressant verhaaltje over de problemen tussen Parker en zijn ex-vrouw. Had van mij eerlijk gezegd niet gehoeven, want hierdoor krijg je een mengeling van een matige soort CSI en een oersaaie soap te zien.

Verder is The Devil’s Teardrop niets meer dan een standaard politieverhaaltje, waarbij er beroep wordt gedaan op een “puzzelmeester” om de raadsels te ontrafelen. De manier waarop alles onderzocht en opgelost werd deed me sterk aan CSI denken, waar de kleinste sporen en details leiden tot vooruitgang in het onderzoek. En laat CSI nu juist een serie zijn waar ik na een tiental afleveringen meer dan genoeg van had. Het enige lichtpuntje in dit hele verhaal was verrassend het einde. Dat die andere politieagent uiteindelijk de opdrachtgever van De Digger blijkt te zijn, is misschien niet bijster origineel, maar voor mij kwam het toch als een verrassing aan.

Dan hoop je dat de acteurs de boel nog kunnen redden, maar echt een goede indruk hebben ze nu toch ook niet achtergelaten. Misschien moet ik gewoon geen al te hoge eisen stellen bij zulke films. Tom Everett Scott deed me nu niet echt een belletje rinkelen, maar na wat opzoekwerk blijkt hij hebben meegespeeld in An American Werewolf in Paris. Nu niet meteen een gelauwerde titel, maar toch een film die ik vroeger een keer of twee heb gezien. Soit, misschien was het acteerwerk niet hetgeen me ergerde, maar wel die stereotype politiepersonages. Ik zei het al dat het verhaal veel gelijkenissen vertoont met CSI, maar ook de personages zijn typische gevallen uit die reeks.

Ik had besloten om er een leuke brijdagavond van te maken, maar deze film wou daar blijkbaar niet aan meewerken, spijtig. Aan de mensen die van plan zijn/waren deze film te zien (als die er al waren), kan ik de goede raad geven dat best niet te doen.

El Loco schreef:
The Devil’s Teardrop.

Man wat een verhaal als je 1 ster geeft....