Das Ende Ist Mein Anfang (2010)

Alternatieve titel: The End Is My Beginning

Duitsland / Italië

geregisseerd door Jo Baier
met Bruno Ganz, Elio Germano en Erika Pluhar

Tiziano Terzani, correspondent voor het Duitse weekblad "der Spiegel" en auteur, nodigt zijn zoon, Folco, uit in een klein dorpje ten noordwesten van Florence. Het blijkt een erg speciaal bezoek te worden wanneer blijkt dat Tiziano kanker heeft en zijn levensverhaal wil vertellen in de tijd die hem nog rest. Tiziano en Folco komen elke dag samen en discussiëren over de maatschappij, de moderne wereld, jonge mensen en de wereld. Toch is de dood altijd aanwezig en wordt het hierdoor een centraal thema is het gesprek tussen vader en zoon.

Zeker geen "Mar Adentro" maar toch een bezienswaardige film met levensbeschouwingen en naar het einde toch wel emoties. Bruno Ganz is een klassebak en Elio Germano is beslist goed als aandachtig luisterende en zijn vader ontdekkende zoon.
Heel mooie fotografie.