Das Ende Ist Mein Anfang (2010)

Alternatieve titel: The End Is My Beginning

Duitsland / Italië

geregisseerd door Jo Baier
met Bruno Ganz, Elio Germano en Erika Pluhar

Tiziano Terzani, correspondent voor het Duitse weekblad "der Spiegel" en auteur, nodigt zijn zoon, Folco, uit in een klein dorpje ten noordwesten van Florence. Het blijkt een erg speciaal bezoek te worden wanneer blijkt dat Tiziano kanker heeft en zijn levensverhaal wil vertellen in de tijd die hem nog rest. Tiziano en Folco komen elke dag samen en discussiëren over de maatschappij, de moderne wereld, jonge mensen en de wereld. Toch is de dood altijd aanwezig en wordt het hierdoor een centraal thema is het gesprek tussen vader en zoon.

De film is eigenlijk een lange dialoog met weer zoals vaak een weergaloze Bruno Ganz.

Van waar dan die 2,5?

avatar van Darbie
Ik ben net zo benieuwd als nadja naar die 2.5 ster van stinnissen voor "weer zoals vaak een weergaloze Bruno Ganz".

Vanavond ga ik de film zien.

Bruno Ganz was beter dan de film niet dat de film niet goed was maar niet helemaal mijn ding.

avatar van Darbie
Ik kan Stinissen in deze niet anders dan gelijk geven.

Bij Bruno Ganz heb ik altijd het gevoel dat hij "gewoon zichzelf"speelt. En dan ben je mijns insziens een Groot Acteur.
(o.a. Lino Ventura, Gérard Depardieu en Marcello Mastroianni hadden/hebben deze begaafdheid ook, en daarom zie ik ze graag.)

Maar de lange dialoog van Bruno Ganz in deze film was mij te esoterisch & te zweverig.

Zeker geen "Mar Adentro" maar toch een bezienswaardige film met levensbeschouwingen en naar het einde toch wel emoties. Bruno Ganz is een klassebak en Elio Germano is beslist goed als aandachtig luisterende en zijn vader ontdekkende zoon.
Heel mooie fotografie.