Springflod (1990)

Denemarken

geregisseerd door Eddie Thomas Petersen
met Jesper Gredeli Jensen, Kirsten Olesen en Trine Dyrholm

Franco komt net zoals zoveel tieners wel eens in de problemen. Hij heeft te veel energie, te veel dromen en te weinig echte relaties. Hij komt in de problemen met de autoriteiten in Kopenhagen, die hem daarom hebben verscheept naar een pleeggezin in de moerassen van Jutland, dichtbij de Duitse grens. Daar staat hij nu onder toezicht van een gemakzuchtige grenswachter die niet echt bezorgd is als er nu en dan een immigrant ontsnapt aan zijn aandacht. Daarnaast komt hij te weten dat de man een dochter heeft die schapen houdt, trombone speelt en droomt om naar Amerika te reizen. Het duurt niet lang of de twee worden verliefd op elkaar, waardoor een reeks van avonturen en tegenspoed hen overkomen, resulterend in hun (tijdelijke) scheiding.

weer een film met Trine Dyrholm

Deze deense blonde kan geweldig acteren.

Ge2rt
stinissen schreef:
Weer een film met Trine Dyrholm.

En wat is ze nog jong!