ad

Western | 72 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Harry Keller

Met onder meer: Jack Buetel, Mala Powers, Bill Williams

IMDb beoordeling: 5,2 (132)

Over Rose of Cimarron

"THE WILDCAT of the west has THE OUTLAW in her gun sights!"

Een blanke roodharige jonge vrouw is opgevoed door de Cherokees, nadat haar ouders werden vermoord toen ze nog maar één jaar was. Ze beschouwt nu alle blanken als haar tegenstanders. Dit wordt versterkt wanneer op een dag haar adoptieouders door outlaws worden vermoord. Ze zint op wraak. Omdat ze zich realiseert dat ze daar alleen niet in zal slagen, gaat ze met tegenzin, samen met marshal Hollister onder de bijnaam ‘Rose of Cimarron’ jacht maken op de moordenaars.

Onderhoudende western met vele beroemde westerns sterren zoals Jim Davis en Bob Steele.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Sinds juli 2013 verkrijgbaar op DVD (R-2UK).

Maar pas op, transfer zou van VHS kwaliteit zijn.

***********************

Quote: '"Rose of Cimarron" is nothing more than a 1950's B-Western with the only thing close to being memorable is the attractiveness of a red headed Mala Powers...'.

avatar van Brix

Brix

Genietbare B-western, met een prachtige Mala Powers.

Ze acteert pittig, heeft uitstraling, en kan paardrijden als een duivelin.

De beste acteur in deze film is voor mij Bob Steele, al is zijn rol niet zo heel groot.

Mooie locaties en volle kleuren maken de film ook aangenaam om te zien.

avatar van mr rumson

mr rumson

Aardige western met Mala Powers die mij aan Yvonne De Carlo deed denken met die outfit aan.

De Carlo draagt namelijk in de western Calamity Jane and Sam Bass (1949) een soort gelijke outfit.

Verder is dit een standaard western die niet boven de middelmaat uitstijgt.

Maar de western is zeker niet slecht.

Zoals Brix al een geeft kijkt deze western lekker weg wat ook te danken is aan de omgeving en de kleuren .