Make-Out with Violence (2008)

Fantasy / Horror

geregisseerd door Deagol Brothers
met Eric Lehning, Cody DeVos en Leah High

De tweelingbroers Patrick en Carol Darling worstelen met de mysterieuze verdwijning van hun vriendin, de intelligente en mooie Wendy Hearst. Ze hebben net hun eindexamens afgerond als ze tijdens een ritje op het platteland aan de rand van hun chique buitenwijk op het levende lijk van Wendy stuiten. De jongens brengen de zombie naar een leegstaand huis in de hoop haar op de een of andere manier weer tot leven te wekken. Terwijl de smoorhete zomer doorzet moeten Patrick en Carol de schijn ophouden voor hun vrienden en familie, terwijl ze een manier proberen te vinden om de Wendy die ze ooit kenden weer terug te brengen.

avatar van Sgimpy
Ik ben heel benieuwd, het lijkt me op voorhand nog niet een hele goede film. Binnenkort maar eens huren.

avatar van Jake the muss
Wat een verschrikkelijke saaie film.

Er gebeurd niks, maar dan ook echt niks....

Een lange zit, zeker als je een gemiddelde zombiefilm verwacht.

De broers vinden Wendy, nemen haar mee naar een huis, maar ze verbazen zich geen moment dat ze een levend lijk gevonden hebben, alsof het allerdaags is.

Erg jammer, had van het verhaal veel verwacht, maar gaf me uiteindelijk niks.

Acteren is redelijk gedaan, daarom nog 1 *

avatar van El ralpho
Eigenzinnige prent

Maar eigenzinnig betekend lang niet altijd beter. De film is een vreemde mix te noemen tussen fantasy en horror zoals hierboven bij de film vermeld staat maar bevat ook veel humor en drama elementen. Op sommige momenten dacht ik zelfs met een chick flick te maken te hebben; zoveel werd er door gemijmerd over koetjes en kalfjes en verliefde jongens en meisjes.
Als je een zombie-film verwacht kom je dus absoluut bedrogen uit.

De film bevat 2 hoofdelementen. Namelijk de dood van Wendy Hearst in het algemeen (hoe haar directe omgeving hier mee omgaat etc.) en de liefdes perikelen tussen de verschillende (levende ) personages. Het ''zombie gedeelte'' (terwijl het verhaal tóch om Wendy Hearst draait) is een beetje naar de achtergrond geschoven. Scene's die hier om draaien komen dan ook zeer minimaal aan bod, zoals de poster wel doet vermoeden.

Het slotstuk van de film sluit het geheel van de film echter wel prima af en verklaard ook meteen waar de titel van de film vandaan komt. Jammer dat je voor je bij dat slotstuk bent je je eerst door een oeverloos scala aan niet boeiende conversaties dient te worstelen met slechts enkele ''wel leuke'' scene's tussendoor. Deze conversaties zijn er duidelijk op gebrand om hoogstaand en poëtisch over te komen ala Donnie darko maar falen hier jammerlijk in.

Origineel gepoogde maar grotendeels mislukte prent te noemen.

2,0* voor het lugubere slotstuk wat wel vrij sterk was.

Vreselijke film die maar niet op gang komt zeer grote teleurstelling.

Het verhaal klinkt origineel waardoor ik besloot deze film te kijken. Tijdens deze film heb ik moeite moeten doen om mijn aandacht erbij te houden en ik zat maar te wachten tot de film beter zou worden. Dit gebeurde echter niet en na een lange 105 minuten was ik blij dat de aftiteling begon.

Absoluut geen aanrader. En horror? Nee totaal niet. Fantasy ja.

avatar van jeroentjuhhhhh
Apart.

Maar vooral oninteressant. Althans voor een groot gedeelte....en dat is zonde. Het Deadgirl (2008)-like concept is best grappig. Het brengt deze vaak dramatisch/romantisch opgezette 'horror' een leuke draai mee maar weet dat niet helemaal goed uit te werken.

Visueel is het nog best te pruimen, zeker gezien het onbekende duo en het aanzienlijk lage budget. De soundtrack maakt alles lekker zweverig en luchtig, hoewel er een aantal aparte keuzes tussen zitten (in combinatie met de scene zelf) werkt het uiteindelijk goed. Het einde is hier een uitstekend voorbeeld van, is ook meteen het beste gedeelte van de film.

Het moet 't een beetje hebben van z'n charme. Heel sterk uitgewerkt is het niet en de focus wordt eigenlijk compleet verkeerd geplaatst waardoor al het interessante slechts fragmentarisch aan bod komt. Leuk opgezet experiment, minder succesvol uitgewerkt.

avatar van Keane1983
Het begin is allemaal heel erg warrig in mijn ogen....ik snapte niet wie bij wie hoorde???
Verder komt in mijn ogen het verhaal niet heel erg opgang.
Jammer dat het zombie verhaal niet zo naar voren komt.....en alles veel meer om de personages omheen draait.
De soundtrack zit er lekker in maargoed dat wilt niet alles zeggen.
Maar, nee...de film kon mij verder helemaal niet boren...hier en daar een aardige scene, but thats all.
Had hier meer van verwacht
Van mij een 1,0*

avatar van Naomi Watts
Best een aardig concept maar totaal rommelig uitgewerkt en het accent wordt ook op de verkeerde plaats gelegd. Een soort geromantiseerde Deadgirl maar voor de rest ontstijgt dit het niveau van de gemiddelde Meg Ryan film niet. Erg vervelen filmpje. Film presenteert zich een beetje als horror maar daar heeft het vrij weinig mee te maken. Veel melodramatische tiener nonsens, met vier achterlijke personages en idem cast.

Heel lang heb ik tijdens de film gedacht aan afzetten, dat doe ik niet vaak, en nu ook niet gedaan en dat is op zich best wel jammer. Qua look ziet het er nog niet al te slecht uit, jammer dat de inhoud niets voorstelt. Overigens best knap dat je met zo'n aardig concept nog zoveel kan verkloten. Lang geleden dat ik zo geïrriteerd ben geweest van een film. Vervelend tienerdramatje, met een stelletje outcasts en een zogenaamde zombie. Skippen die hap.

avatar van Rianneke_Dan
Make-Out with Violence is een enorme tegenvaller, wat erg jammer is want het concept was prima. De uitwerking is alleen erg slecht, en ik had toch wat meer horror verwacht, maar dat was totaal niet zo. Heel af en toe leek het erop dat er toch wat enge elementen in de film kwamen, maar dat was echt maar een kort moment in het begin als Wendy wakker word en begint te 'lopen'. Dat zag er best eng uit, maar dat was ook gelijk alles gedurende de hele speelduur.

De cast vond ik erg slecht, bedroevend zelfs. Erg vervelende personages, die hun rol ook totaal niet met overtuiging speelde. Het leek zelfs wel alsof ze er allemaal geen zin in hadden en te lui waren om ook maar een gezichtsuitdrukking te creëren. Er was wel sfeer aanwezig, en het laatste shot in het zwembad zag er visueel ook erg mooi uit. Maar dat was dan gelijk het enige positieve aan deze film. Ook de muziek vond ik met vlagen er ongepast.

Hadden ze er meer horror in verwerkt, wat minder drama en een wat betere cast, was het al gelijk een stuk beter geweest, maar helaas.

avatar van Keane1983
deze poster is wel veel mooier!!

avatar van evildead666
Wat een domme, saaie film,
Heb hem niet kunnen uitzien.

avatar van sacha77
Net geen komedie, net geen drama, net geen horror... net niets.

avatar van Noodless
Aardig fantasie verhaaltje waarbij vooral het romantische concept de boventoon voert.
Voor de horror moet je deze film niet kijken. Jammer, want dit had de film zeker een meerwaarde kunnen opleveren. De film straalt een apart sfeertje uit die ik wel kan waarderen.
Bizar filmpje ! 6/10

avatar van cantforgetyou
Het begint heel aardig, maar op een gegeven moment moet je toch echt aan spoelen. Wat een saaie film.

avatar van killer13
sacha77 schreef:
Net geen komedie, net geen drama, net geen horror... net niets.

je haalt me de woorden uit de mond, sacha!

avatar van Triple G
Aardig gegeven. En begon sterk, sterker zelfs dan ik had verwacht. En zelfs na langere tijd was ik nog steeds vol van verwachting. Maar dat baarde dus geen opzien. Helaas. Ondanks de originele opzet, het goede acteerwerk en plotmogelijkheden uiteindelijk toch verprutst. Doodzonde.

avatar van Joeviemama
Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiii