Respire (2011)

Horror / Thriller

geregisseerd door David A. Cross
met Tracy Teague, Mathew J. Wright en Vince Eustace

Susan Jordan, eigenares van een lokale winkel, is terminaal ziek en heeft te horen gekregen dat ze nog maar iets meer dan zes maanden te leven heeft. Terwijl haar lichaam zichzelf aan het vernietigen is, zoekt ze wanhopig naar een manier om haar leven te verlengen. Als de redding in haar schoot wordt geworpen middels een mysterieus flesje past ze de behandeling blindelings op zichzelf toe. Haar leven is gered maar nu wordt ze geplaagd door gewelddadige flashbacks en woedeaanvallen.

avatar van jarno1975
DVD release: 15 februari 2011

avatar van Roxyxxx
De film gisteravond gezien, op zich niet heel slecht maar mist op alle punten wel wat. Heel afentoe is het zelfs een beetje spannend maar wanneer je de film gaat kijken verwacht er absoluut geen super film van maar eerder een saaie avond invulling.

Echt zo slecht geacteerd, slecht camera werk, geen sfeer pfff... echt zonde van mijn tijd

avatar van voomzap
Roxyxxx schreef:

Voor iemand die dat ook vind van 30 Days of Night, Devil, District 9 en House of the Devil and so on... Nog een redelijke score

Typische low budgetfilm met acteurs waar de onervarenheid vanaf straalt. Het eerste deel van de film had nog wel leuke horrorelementen, maar in het tweede deel werd de regisseur wat overfanatiek en gaat totaal "over de top".

Helaas moest ik deze film afzetten en dat gebeurt me weinig. Het verhaal leek mij op voorhand wel interessant maar inderdaad: het acteerwerk is zo dunnetjes en weinig ingeleefd dat ik het na een half uur doorzetten al niet meer de moeite waard vond. Jammer.

avatar van Noodless
Oeps, ik vond deze film helemaal niet slecht.
Het verhaal vond ik best aardig en interessant om te volgen. Op gebied van horror komt de film inderdaad wat tekort, maar er zit wel een opbouw in het verhaal gepaard met wat thriller - elementen. De opening van de film waarbij het kistje van hier naar daar gaat in combinatie met tijdsgeest en muziek , vond ik best wel leuk om te volgen.
Ook de actrice Tracy Teague speelt haar rol redelijk. Anderen waren wel minder.
Zeker niet verveeld bij deze film. 6/10