Six Ways to Sunday (1997)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Adam Bernstein
met Norman Reedus, Adrien Brody en Deborah Harry

Harry Odum is achttien jaar jong, op het eerste gezicht slim maar naïef, balancerend op het punt van volwassenheid. Altijd is er zijn overbezorgde moeder. Haar bezitterige gedrag drijft hem echter regelmatig tot weerzinwekkende agressieve uitbarstingen. De lokale maffiabaas biedt een uitweg. Als koele hitman maakt Harry snel carrière.

Prima film met Norman Reedus. Debbie Harry speelt de moeder van Norman in deze misdaadfilm met veel zwarte humor. Daarnaast een bijrol voor de in de 60's en 70's bekende soulzanger Isaac Hayes. Hij zong onder meer de titelsong van de originele Shaft film. Geen topfilm maar zeker de moeite waard.

avatar van Erwinner
Zoek de verschillen met
The Limey (cover)

avatar van Filmfan_1997
Leuke en soms ook wat aparte film.
Je moet hem echt begrijpen om de film te snappen.
Norman reedus die de hoofdpersoon Harry Odum speelt verplaatst zich goed in zijn rol.