Cities on Speed: Mumbai Disconnected (2009)

Alternatieve titel: Mumbai Disconnected

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Frederik Jacobi en Camilla Nielsson

In de Indiase metropool Mumbai sterven door de drukte dagelijks dertien mensen in het openbaar vervoer. Bovendien is het autoverkeer zo snel gegroeid dat de stad tijdens het spitsuur muurvast zit. De oplossing voor deze problemen is de aanleg van een immense hangbrug voor de kust die het noorden en het zuiden van de stad met elkaar verbindt en de stad moet ontlasten van een groot deel van het vastgelopen verkeer. Maar doordat de bouw van de brug door geldgebrek praktisch stil ligt, werd een alternatief plan verzonnen. Op 96 plaatsen in de stad worden tweevloerssnelwegen aangelegd om de doorstroming te bevorderen.

Ergens te zien Mug?