The Devil Horse (1932)

Western

geregisseerd door Otto Brower
met Harry Carey, Noah Beery en Frankie Darro

De gerespecteerde rancher Canfield is betrokken bij het illegaal gokken op de uitkomst van paardenraces en hij is ook de leider van een bende outlaws. Ongeveer tien jaar geleden pleegde Canfields bende een overval op een afgelegen kleine ranch waarbij de toen vijf jaar oude Frankie Graham een weeskind werd. Frankie, alias ‘The Wild Boy’, groeide vervolgens op in het wild en zijn enige echte vrienden van tegenwoordig zijn wilde paarden, waaronder het wedstrijdpaard El Diablo, alias ‘The Devil’s Horse’. Dit wilde en zeer snelle wedstrijdpaard wordt door Canfield gestolen, maar hij dreigt El Diablo ook weer kwijt tijdens een rechtszaak vanwege de moord op de Ranger Eliott Norton. Eliots broer Bob Norton arriveert in de regio om de moordenaar van zijn broer te vinden, maar hij wordt bedreigd door de outlaws van Canfield.