• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.471 stemmen

The Education of Little Tree (1997)

Drama | 112 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Richard Friedenberg

Met onder meer: James Cromwell, Tantoo Cardinal en Joseph Ashton

Gesproken taal: Engels

Plot The Education of Little Tree

"A boy of two worlds must learn to be his own man."

Little Tree is een jongetje, die na de dood van zijn vader en moeder naar zijn grootouders in de bergen wordt gestuurd. Daar begint een nieuw leven voor Little Tree, vol plezier, ontdekkingen, tegenslagen, overwinningen en goede vrienden zoals de mystieke Cherokee ziener Willow John.

logo tmdbimage

avatar van Yvetje

Yvetje

Prachtige en zeer ontroerende film. De landschappen en omgeving in combinatie met sfeervolle acteerstijl van de cast en het bijzonder mooie script maken deze film goed. Wat ik er nog graag aan toe wil voegen ; ik vind het bijzonder knap dat het drama beschikt over een hoog magisch gehalte. Dit trekt mij in het bijzonder.

Aanrader. 5.0

avatar van lezertje

lezertje

Film, met een hoog eco gehalte, waarin meer aandacht besteed wordt aan de natuur en de daaruit voorspruitende sfeer dan aan het verhaal, dat maar niet echt op gang wil komen, zodat die weinig gebeurtenissen die de film vullen marginaal worden. Ik heb geen idee hoe letterlijk de ‘autobiografische’ roman van Forrest Carter verfilmd is, maar het blijft wonderlijk dat dit verhaal geschreven is door een man met zo een discutabele achtergrond. The new age achtige muziek van Mark Isham werkt helaas ook niet in het voordeel van de film.