Loving Memory (1971)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tony Scott
met David Pugh, Roy Evans en Rosamund Greenwood

Na het aanrijden van een onschuldige jonge fietser met hun auto stellen een broer en een zus van middelbare leeftijd (een tweeling) vast dat hij dood is. In plaats van het ongeval te melden aan de autoriteiten nemen ze het lijk mee naar huis, waar ze het gebruiken voor een bizar ritueel.

avatar van Mac Hammer Fan
Ik betreur het dat de film enkel in Dual Format = BlueRay & DVD verkrijgbaar is. Op die manier wordt de prijs fors opgedreven.

avatar van Roger Thornhill
Mooie film, half triest half creepy, met drie zeer effectieve centrale rollen en prachtig sfeervol camerawerk van onder andere Chris Menges en Scott zelf. Moeilijk voor te stellen dat de regisseur hiervan later terechtkwam in Hollywood om daar pulp als Top gun en Days of thunder (maar ook superbe actiefilms als Enemy of the state en Déjà vu) te maken.
        De Dual format edition die mijn voorganger noemt bevat ook Tony Scotts korte film One of the missing (27 minuten) uit 1968 alsmede Ridley Scotts korte film Boy and bicycle uit 1965 (28 minuten) met broer Tony in de hoofdrol; geen van beide films is echt geweldig, maar uiteraard wel interessant voor de liefhebber. De film van Ridley is momenteel ook te vinden op YouTube.