My Last Five Girlfriends (2009)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Julian Kemp
met Brendan Patricks, Naomie Harris en Kelly Adams

Architect Duncan besluit na een vijftal mislukte relaties een einde te maken aan zijn leven. Bij het schrijven van zijn afscheidsbrief maakt de dertiger de balans op. Waar en waarom ging het mis?

avatar van RickZ
Britse komedie over relatieproblemen van een gozer. Dit hebben we natuurlijk al eerder gezien maar toch is deze film leuker: het zit em in die vermakelijke uitleg-scenes die op hilarische en orginele manier laat zien wat er in de film gebeurd. Eentje is bijvoorbeeld een lesje hoe je van iets kleins iets heel groot moet maken om zo je partner een schuldgevoel te geven.

Meer dan een romkom (zo romantisch is die trouwens niet)! Cijfer: 7. Kleine aanrader.

avatar van Jeremiah1989
vreemde shit!

avatar van SaffraaN
Vond het ook een redelijk orginele film met veel toch best grappige en creatieve stukjes erin. Heb me goed vermaakt!

avatar van FlorisV
Jammergenoeg weinig bekend, ondanks de toch redelijke bekendheid van de bron waar deze film heel losjes op gebaseerd is: schrijver Alain de Botton (die toegankelijk over filosofie schrijft, o.a. in Essays in Love, Proeven van Liefde). Een erg grappige en scherpe film over wat er allemaal mis kan gaan bij beginnende relaties, en waarom het zo moeilijk is een passende partner te vinden. Originele insteek ook, met dat pretpark. Het maakt het minder praterig dan de typische Woody Allen aanpak (die ook veel films over de chaos in de liefde heeft gemaakt) door dingen veel meer te visualiseren. Die foeilelijke schoen bijvoorbeeld, of als de hoofdpersoon zich afvraagt wat hij nu echt leuk vond aan die ene meid en ze zoomen alleen maar in op haar mooie ogen, lippen en tanden, schitterend!