Five Thirteen (2013)

Alternatieve titel: 513 Degrees

geregisseerd door Kader Ayd
met Tom Sizemore, Bishop Lamont en Costas Mandylor

Twee broers uit Los Angeles proberen een beter leven te gaan leiden door te profiteren van de corruptie om hen heen. Doordat ze zich in een gevaarlijke wereld van drugs en geweld begeven, komen ze in contact met allerlei grote criminelen en de zaken lopen al snel zodanig uit de hand dat de twee broers volledig controle verliezen.

avatar van Smugmarty
Danny Trejo is weer ingevlogen in de Bad-Guy-bijrol.....LA en Mexicaanse boeven, ben benieuwd.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Beschuldigend bericht en stem verwijderd.

Heerlijke misdaadfilm waarin meerdere misdaden uiteindelijk elkaars pad kruizen.
Tom Sizemore is geweldig als crimineel met psychopatische trekjes.
Verder zit "Five Thirteen" kwa verhaal goed inelkaar en wordt er naar behoren geacteerd.
Verwacht geen rondvliegende kogels en non stop actie.
De film moet het vooral hebben van de dialogen onderling en het verhaal.
De vooralsnog lage beoordeling op IMDB begrijp ik niet helemaal ( 3.6 momenteel)
Onverwachte positieve verrassing.
"Five Thirteen" is zeker geen standaard misdaadfilmpje.
3.5*/4*

avatar van Piratje
Een slordig en traag crimineel drama.

Diverse verhalen zijn ongeloofwaardig en komen, in elkaar verweven, erg gehakt naar een plot zonder veel betekenis voor de film.
De vele dialogen maken van deze crimi een babbelfilm waarin langdradig door criminelen gelogen en bedrogen wordt. Dus een voorspelbaar einde met de nodige doden vooraf.
Weinig actie... gedragen door een niet op zijn plaats zijnde familiale passie.
Had veel beter gekund. De vertolking hield het verhaal nog wat in evenwicht terwijl de regie regelmatig steken liet vallen en ook in andere film om herhaling riep. Zwak.

2,0plus. Maar zeker niet genoeg richting 3.

avatar van MovieMind
Toch wel verrast moet ik toegeven.
De cast zet hun rol redelijk tot goed neer.
Deze misdaadfilm (ook al staat er drama) is vooral een ripoffmix van andere (betere) films.
De film heeft een aantal goede scenes, maar ook een paar behoorlijke missers.
Mede daardoor blijft mijn beoordeling steken op een niet meer dan aardige film.

avatar van Brabants
Op zich heeft deze film de potentie om serieus genomen te worden. Het acteerwerk is niet slecht en het camerawerk oogt allemaal netjes. Toch had het allemaal wat meer vaart en actie mogen meekrijgen. Doordat dit ontbreekt is er weinig spanning en zijn er veel dode momenten. Te weinig om "Five Thirteen" een aanrader te noemen.