Quo Vadis? (2001)

Polen / Verenigde Staten
274 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Jerzy Kawalerowicz
met Pawel Delag, Magdalena Mielcarz en Boguslaw Linda

64 na Christus. Marcus Vinicius keert met zijn troepen zegevierend terug uit de strijd, leert de slavin Lygia kennen en wordt direct verliefd op haar. Hij weet echter niet dat zij Christen is. Keizer Nero geeft hem een slaaf als beloning voor zijn succes in de gevechten. Kort nadat Nero Rome liet afbranden, komt er een opstand tegen de keizer. Maar deze beschuldigt op zijn beurt de Christenen van de brandstichting. Lygia en Marcus, die inmiddels ook tot het Christendom bekeerd is, worden gevangen genomen en naar de gevangenis gestuurd. Ze zullen opgevoerd worden in het Colosseum, maar op het laatste moment marcheren de troepen van Marcus Rome binnen...

Met pijn en moeite een kleine voldoende , het was allemaal te netjes (bloemen , bloemen en nog eens bloemen).