Army Girl (1938)

1 stem

Romantiek / Drama

geregisseerd door George Nichols Jr.
met Madge Evans, Preston Foster en James Gleason

De film vertelt over de moeilijkheden van het Amerikaanse leger wanneer het voor de eerste maal tracht paarden te verruilen voor tanks. Het verhaal concentreert zich op de ontluikende liefdesaffaire tussen de dochter van een legerpostcommandant en een jonge tankspecialist, die probeert aan te tonen dat de moderne technologie beter is dan paarden. Wanneer de oudere soldaten van mening verschillen wordt een race georganiseerd op een speciaal parcours.

avatar van Dutchfan
Ik heb me best wel goed vermaakt met deze film.
Zo'n film die ideaal is voor een regenachtige zondagmiddag.

Goede acteurs (veel bekende namen) en een aardig verhaal over soldaten die hun paarden moeten gaan inwisselen voor tanks.
Niet iedereen is het daarmee eens,met tragische gevolgen!

De romance tussen Madge Evans en Preston Foster is ook leuk.