Zaklete Rewiry (1975)

Alternatieve titel: Dvoji svet Hotelu Pacifik

Polen / Tsjechoslowakije

geregisseerd door Janusz Majewski
met Marek Kondrat, Roman Wilhelmi en Roman Skamene

De medewerkers van een groot, luxe Europees restaurant hebben een hiërarchie en een sociale orde die net zo complex en subtiel is als die van een militaire organisatie. Roman Borcyczko is een vriendelijke boerenpummel, die niet op zijn achterhoofd is gevallen. Ook in Polen voelt men de gevolgen van de Grote Depressie (het is 1931) en hij verruilt het platteland voor de grote stad om er werk te vinden. Hij moet echter een hele serie van initiatieproeven en ontgroeningen overleven om te worden geaccepteerd als ober.

avatar van Darbie
Geeft een leuke inkijk in de wereld der Hotellerie.