Bye Bye Blondie (2011)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Virginie Despentes
met Emmanuelle Béart, Béatrice Dalle en Soko

Gloria (Béatrice Dalle) is een dakloze dertiger die in haar jeugd moeilijk handelbaar was en haar ouders lieten haar uiteindelijk opnemen in een psychiatrische inrichting. Daar ontmoette ze de liefde van haar leven, Frances (Emmanuelle Béart). Ze werden echter ook weer van elkaar gescheiden. Bij toeval ontmoet ze haar een paar jaar later weer op straat in de stad Nancy. Frances is nu een tv-presentatrice. Ze besluiten op een gegeven moment hun levens te ruilen.

avatar van Metalfist
Béart blijft er echt hetzelfde uit zien als in Manon Des Sources, althans op deze foto maar in Vinyan was het toch al wat minder. Logisch natuurlijk als je bekijkt dat Vinyan 22 jaar later is gemaakt. Film lijkt me beetje cliché maar wel eens leuk om te zien.

avatar van knusse stoel
Voor de "oude" punkers onder ons zal deze film enigzins nostalgische gevoelens naar boven brengen. De film is een beetje anti-establisement wat mij wel aansprak als iemand die de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw nog meegemaakt heeft.
Het verhaal staat hierboven, dus dat ga ik niet herhalen maar dat het een grappige film was wil ik nog wel even vermelden.
Ik zou zeggen: kijk zelf en geniet!

Béatrice Dalle is nu letterlijk een monster en ze was al niet mooi , en Emmanuelle Béart is totaal kapot geschoten door de botox , als je haar lippen ziet begrijp je wat ik bedoel.
De film vond ik ook maar matig en geen humor of drama en ik kreeg totaal geen band met de hoofdrolspelers. De jonge uitgave van de hoofdrolspelers , Soko en Clara Ponsot gingen nog wel maar de film carriere van zowel Emmanuelle Béart en Béatrice Dalle is over...

avatar van DjFrankie
Vanaf het begin zit je meteen in de film, soundtrack is geweldig. Inderdaad zoals knusse stoel aangeeft nostalgie van vroeger

avatar van lowlander69
De film kon me totaal niet boeien.Slechte muziek ook(Franse punk)

avatar van Walter S.
Pas geleden een boek van de regisseur gelezen, daardoor werd mijn interesse gewekt. Daarnaast ben ik een punkliefhebber, dus dat moest wel goed komen.

Niet dus. Geen slechte film, maar ook geen goeie, boeide me niet heel erg, tegenvaller.

avatar van Chocolate
Dit had denk ik best een goede film kunnen zijn als er chemie zou zijn geweest tussen de hoofdrolspelers. De spanning tussen de twee miste ik heel erg. Ze voelden elkaar helemaal niet, leek het.

Door de eerdere berichten verwachtte ik dat het een hele slechte film zou zijn, maar dat viel me best mee. Vind het best een leuk verhaal, Frances is best leuk om naar te kijken en als je van punk houdt (wat ik niet doe) dan kan ik me ook voorstellen dat het wel een leuke film is.

Wel een leuke film dus.