Báng-kah (2010)

Alternatieve titel: Monga

Taiwan

geregisseerd door Doze Niu
met Ching-Tien Juan, Mark Chao en Ju-Lung Ma

Mosquito, Dragon, White Monkey en Dog Boy zijn leden van de bende ‘Gang of Princes’ uit het Monga-gebied . Geta, één van de leiders van een bende uit Monga die tevens de vader van Dragon is, leert hen de wetten van het broederschap en dat ze altijd moeten vechten om hun eer te beschermen. Al snel zijn de jongens dol op hun nieuwe 'gangsterleventje' en komen ze met het plan de grootste bende te worden en de straten over te nemen. Ze weten echter niet dat er anderen zijn die jaloers zijn op de successen van Mosquito. Een bende uit een ander gebied probeert hun naam op de kaart te zetten door vrienden te worden met Wen Qian, de leider van een rivaliserende bende, zodat ze de leiders van de bendes uit Monga om kunnen leggen. Mosquito krijgt hier lucht van.

ARD (Báng-kah, zondag 5 februari, 23:35 uur)

avatar van Movie-Addicted
Matig "high school" gangster filmpje.

*2.5