Hyenas (2011)

Horror

geregisseerd door Eric Weston
met Costas Mandylor, Rudolf Martin en Christa Campbell

Op een verlaten weg diep in de bossen wordt een jonge vrouw wreed vermoord. Haar radeloze echtgenoot Matthew Gannon achtervolgt wraakzuchtig de moordenaars. Het wordt duidelijk dat de moordenaars wel eens niet menselijk zouden kunnen zijn. Een oude gestoorde, dakloze man, Josiah Briggs, schept licht in de duisternis met een verwijzing naar een oude Afrikaanse legende. De moordenaar zijn weerwolven, geen normale weerwolven maar hyena's. Onder leiding van Wilda, leven de wezens in een wrede en beestachtige rangorde die zich uit in gewelddadigheid. Gannon ontdekt een hele groep hyena's en raakt onbedoeld verwikkelt in een liefdesaffaire met een van hen, de knappe Valerie. Met Valerie naast zich gaat hij de strijd aan met de half-mens half-hyena wezens, zelfs als het zijn eigen leven kost om ze uit te roeien.

avatar van Draconian
Man man man, leek wel een avondje Diergaarde Blijdorp bij de apen.

avatar van AsparnA
Het is maar dat ik Costas Mandylor leuk vind om naar te kijken. Film is slecht! Het verhaal is dom en dom. Meer kan ik niet schrijven hierover.

avatar van TinkerTex
Het verhaal is echt een rommeltje. Acteerwerk en dialogen zijn hilarisch slecht. Om over de misplaatste muziek en wanstaltige CGI-effecten nog maar te zwijgen.

Af en toe lachen, maar de verveling slaat snel toe! Dat hysterische hyenagelach was het toppunt van irritatie!

avatar van Lui
Lui (crew)
Zielige film. Een verhaal zit er niet in, de film gaat over van alles en nog wat en zit bomvol onzinnige scenes/dialogen. De special effects zijn écht slecht, zo erg dat het enorm storend is. Het acteerwerk is helemaal belachelijk, zo slecht heb ik het zelden gezien. En Costas Mandylor weet de film ook niet te redden.
In tegenstelling tot de gebruiker boven mij vond ik het hyenagelach juist het enige pluspunt aan deze film.

avatar van boozebelly
Ondanks dat dit behoorlijke rotzooi is, kon ik mijn aandacht er wel redelijk makkelijk bij houden.
Dit is namelijk dusdanig slecht dat het humorgehalte er onbedoeld door toeneemt. Je kunt heerlijk en vol verbijstering lachen met deze prent. Ook het tempo is godzijdank nog wel redelijk waardoor de verveling nooit echt de nekslag toe weet te dienen.
Vooral die scene na ongeveer een kwartier bij die benzinepomp/garage is hilarisch slecht
Die heb ik 3x teruggespoeld...

De special effect's zijn werkelijk om te janken en de cast bestaat echt uit een zootje stagelopers en mislukte pornoactrices.

Deze ligt over een tijdje ongetwijfeld in de '5 voor 5 euro' grabbelbakken. En het trieste is...ik grabbel hem dan nog wel mee ook voor in de foute uurtjes

1,5 - 2,0*

dominion
Wat stelt die poster voor ?

avatar van boozebelly
Dat zijn mensen die een soort van transformatie ondergaan tot een hyena
Als je de film kijkt dan begrijp je het wel Dominion

dominion
Ok want die poster is echt super lelijk.
Sla deze maar denk ik over

avatar van barcam
Derderangs acteur Costas Mandylor (Saw IV tot VI) is samen met voormalig soft porno actrice Christa Campbell in perfect gezelschap om een zeer onnozel idee (mensen veranderen in hyena's i.p.v. weerwolven) uit te werken. De beste vondst is de mistmachine die bijna constant staat te draaien om het geheel meer dramatiek te geven. De special effect's met de veranderingen tot hyena zijn bedroevend slecht maar boel is entertainend genoeg en tempo ligt hoog genoeg om niet in slaap te vallen.

avatar van lanki101
Slechtste film ooit gaat echt nergens over... 0,5 ster... Niet kijken tijd verspilling.

lanki101 schreef:

Inderdaad.

avatar van henkula
geniaal

avatar van lanki101

Geniaal slecht bedoel je zeker.

avatar van steph b
Vreselijke film! Ik ben zelfs een beetje bezorgd om het einde dat zich afspeelt in L.A. Een einde die een vervolg voorspelt!? Beter van niet!

avatar van Noodless
Och ja, het viel nog wel mee. Vervelen doe je niet want want de film verloopt vlot en heeft voldoende entertainment te bieden. De special effects zijn zwakjes, maar het belachelijk verhaal weet toch de aandacht van de kijker vast te houden. In plaats van weerwolven hyena's....hoe kom je op die gedachte Daarbij Costas Mandylor , wat vrouwelijk schoon en niet te vergeten de oude jager Briggs. 4/10