Seung Fei (2002)

Hongkong / Taiwan
Sciencefiction / Romantiek

geregisseerd door Sylvia Chang en Alan Yuen
met Daniel Wu, Angelica Lee en Anthony Wong Chau-Sang

Joker is een game designer die bezig is met de ontwikkeling van een adventure game. Wanneer hij vast komt te zitten gaat hij naar een lokale disco om inspiratie op te doen. Daar ontmoet hij Ling die hem meteen betovert. In haar vindt Joker de ideale muse om zijn spel af te werken.

Leuk.

HK doet meestal niet zoveel cyber-dingen, merk je soms ook wel aangezien sommige zaken nogal cheesy zijn, maar achter het Princess D verhaaltje schuilt een verrassend mooi drama.

Wu, Lee en Wong doen het allen goed, ook Edison Chen is geschikt voor z'n rol. Blijft me trouwens verbazen waar die Anthony Wong overal opduikt. 't Is dat HK niet zoveel experimentele cinema kent, anders zou hij vast één van m'n favoriete acteurs zijn. Al heeft hij hier maar een klein rolletje, hij speelt het met verve.

Visueel best leuk. De slechte CG moet je er maar bijnemen, wat niet al te moeilijk is aangezien het hier ook over een game gaat. Verwacht echter geen scifi prent, de film is eigenlijk een rasecht drama met een dikke streep romantiek erdoor.

Voor de verandering eens een fijne clubscene, een paar leuke actiescenes en mooi drama. Toch mist de film net die afwerking om hem de punch te geven die hij nastreeft. De film blijft de hele tijd op zo'n 3.75* hangen en aangezien het einde ook niet dat extra duwtje weet te geven zitten 4* er niet echt in.

Verder toch wel een aanrader. Fijn filmpje, redelijk onbekend maar da's niet zo verwonderlijk. HK is al niet de populairste markt hier en als er dan toch wat overkomt zijn het voornamelijk de actiefilms.

Dikke 3.5*