Min Bedste Fjende (2010)

Alternatieve titel: My Good Enemy

Denemarken

geregisseerd door Oliver Ussing
met Nikolaj Støvring Hansen, Katrin Alfredsdottir en Rasmus Lind Rubin

Alf is het beu om keer op keer het doelwit van pestkoppen te zijn en besluit er een einde aan te maken. Samen met een klasgenoot laat hij zich inspireren door Niccolo, de held uit een Manga-boek. Zal Alf zijn doel bereiken?

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Ontspoord.

Ondanks dat de film niets nieuws presenteert binnen het jeugdgenre der pestfilms, kent het een aardig begin. Dat duurt echter niet lang want halverwege zakt het geheel al door het ijs. Tegen het einde zijn niet alleen de jongeren ontspoord, maar de film zelf des te erger. Een slap script en een nog slappere uitwerking liggen aan de basis van deze tegenvaller. Het aardige acteerwerk ten spijt.

Matig.

Documentairachtige, volwassen, bittere, intense, eerlijke film, die zich enkel op de inhoud concentreert en niet veel woorden en muzikale ondersteuning nodig heeft. Goede kwaliteit en uitstekende bezetting.

avatar van Phantasm
Is voor een keertje te doen, ik vond de film wel om aan te zien.

avatar van Chromeo
Moderne versie van "Lord of the Flies."